[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dorpelkop : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:40

Dorpelkop

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Dorpelkop

Berichtdoor Erik1 » 26 jun 2009, 21:43

Hallo. Ik wil de dorpelkoppen van mijn 240D opknappen. Nu dacht ik er misschien goed aan te doen de hele kop te vervangen ipv plaatjes oplassen. Als ik een nieuwe dorpel bestel krijg ik dan alleen de zijkant of ook de onderkant en zit er ook een plaatje bij voor de kopse kant? Ik kan dit uit het plaatje moeilijk opmaken. De bovenkant lijkt me vrij makkelijk te fabriceren. Alvast bednakt voor de info
Erik1
 


Re:Dorpelkop

Berichtdoor RenK » 26 jun 2009, 21:56

Hoi Erik,

Een dorpel bestaat uit de hele lengte van onderin de deurstijl tot onder de bodem, bijna tot de chassisbalk
Er zit geen kopplaat bij, die moet je zelf maken.

Ik wilde ook die kop vervangen maar er bleek meer rot te zijn, helemaal tot de kriksteun vielen er gaten bij het schoonmaken. Spatbord eraf en ook de a-stijl zat onderin een gaatje die tot de dorpelplaat doorloopt.
Dit is voor mij een te grote klus, ik breng hem nu dus weg hiervoor. Wordt de hele dorpel en kopschot vervangen.
Had de dorpel reeds besteld en in huis, je schrikt je rot als je de afmeting van de verpakking ziet binnenkomen :-)

Grtz
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/06/26 22:00
RenK
 


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Wiebren240D » 26 jun 2009, 21:58

Hallo Erik

nee die kopse kant zit niet bij de dorpel.
die zit aan het stuk plaat dat haaks op de dorpel staat is een knap groot stuk.
de meesten maaken dat stukje zelf is wel een tijd rovend klusje maar erin zetten is het beste niet er overheen.

veel suc6 met herstel.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Erik1 » 26 jun 2009, 22:45

Bedankt voor de snelle reactie, vreesde het al. Misschien toch ook maar laten doen. Kees weet jij misschien een goed adresje en een plusminus prijs?

Groeten Erik
Erik1
 


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Toontje » 27 jun 2009, 05:20

hoi hoi
Erik zie dat je zeeuw bent kom ff langs kunnen we even kijken hoe of wat
groetjes toontje
groep zeeland

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Erik1 » 27 jun 2009, 10:19

Ha die toontje

Zeg maar wanneer het je uitkomt, ik heb vakantie. Wilde dus lekker aan de slag maar op dag 2 van de vakantie zakte ik door mijn poot...Zweepslag in kuitspier, kan 2 weken duren. Ik kan alweer een beetje rondhinkelen dus ik kom graag langs, moeten wel weer eerst effe (???) de schermen erop. Ik woon in zeeeuws vlaanderen, vandaar.

Groeten
Erik
Erik1
 


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Toontje » 27 jun 2009, 18:46

hoi hoi
Erik woensdag 1 juli ben ik overdag tot een uur of 5 thuis dan heb ik van vrijdagmiddag 3 juli tot dinsdag weekend moet ff afwachten of ik dan net niet om een schuifdak moet maar hoop dat toch spoedig te weten.
groetjes toontje
ik woon maar een minuut of 5 van de tunnel vandaan
ow en die schermen zomaar beetje vastmaken he moeten er toch af<br><br>Post edited by: toontje, at: 2009/06/27 18:48
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpelkop

Berichtdoor JantjeV8 » 27 jun 2009, 22:32

Kun je je alvast wat inleven, bladzijde 5 en 6:

viewtopic.php?f=10&t=7239&start=80
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Erik1 » 28 jun 2009, 15:25

Hoop werk...ik dacht die dorpels gewoon te bestellen. Heb ik gelijk ook plaatjes voor de achterkant, en moet ik alleen nog een plaatje maken voor die kopse kanten. Of is dit af te raden ivm slechte pasvorm of slecht staal? Woensdag lijkt mij prima. Waar woon je dan ergens?
Erik1
 


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Semrick » 28 jun 2009, 15:55

Een complete dorpel bestaat inderdaad niet. En als die al zou bestaan is het net zoveel werk om daar een stuk uit te snijden en dat in te lasen.
De dorpelkop is een complex stukje plaatwerk. De enige juiste manier is denk ik om het rotte staal uit te slijpen/knippen/zagen en het dan stukje voor stukje weer op te bouwen.

We wachten overigens nog op foto's van jouw situatie. Aan de hand daarvan is het makkelijker adviseren.
Maar in de topic's die JantjeV8 en Toontje hebben aangegeven is eigenlijk al heel veel te zien.

Maar als de dorpelkop rot is dan zit er meestal nog wel meer werk aan (te komen).
Zo zag het er bij mij uit.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Semrick » 28 jun 2009, 15:55

Even de rotte plekken uitslijpen.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Semrick » 28 jun 2009, 15:56

Nieuw plaatwerk ingelast en afgewerkt.
Op zich stelt het allemaalniet zo heel veel voor. ;-)

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Toontje » 28 jun 2009, 19:05

hoi hoi
woensdag is voor mij ook prima je kan vanaf een uur of 8 wel terecht bij me
adres en foon nummer staan op de foto groetjes doeidoei

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Dorpelkop

Berichtdoor RenK » 29 jun 2009, 12:15

Hoi Erik,

Zie dat je in Zeeland zit. Nee niet dichtbij, ik zit nabij Utrecht dus ga ik naar Harrie van klasse klasiek hiervoor.
Hij gaat de hele dorpel vervangen dan kan hij er weer jaren tegen.

Groetend
Kees


Hoi Semrick,

Dat gat in die dorpelkop ziet er bekend uit :-) Heb ook zo'n vierkant gat geslepen om inwendig te kijken. Zat vol met plamuur, ook rond de kriksteun zo rot maar ook verder langs de dorpel rotte plekken. Zit dus niets anders op dan hele dorpel te vervangen. het scherm boven de kop is bij mij nog wel heel gelukkig.

Groet
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/06/29 12:20
RenK
 


Re:Dorpelkop

Berichtdoor Erik1 » 30 jun 2009, 15:46

Ha die Toontje

Ik weet niet zeker of ik het ga redden woensdag. Die schermen zitten er nog niet op, bezig geweest met een ander projectje, meterkast/opbergkast in de hal. Ik geef sowieso wel even een belletje. Wel rielekst dat er iemand in de buurt woont met verstand van zaken...


Hallo Kees

Is natuurlijk het allerbeste. Weet je ook wat dat ongeveer gaat kosten? Misschien wil je het tzt laten weten. Bedankt

Beste Semrick

Die fotos uploaden is ook geen kattepis, het formaat is schijnbaar steeds te groot. I probeer het later nog weleens, de aanhouder wint.

Groeten

Erik
Erik1
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten