[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 40

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 jan 2025, 16:04

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor SgtPeppers » 16 jun 2009, 23:16

@Govert: nu ik die 4Matic zo op de foto zie valt de hoogte me tegen. Pa heeft er in ieder geval zowel voor als achter versterkte veren onder laten zetten, af-fabriek was hij uitgerust met een sportonderstel maar dat was hij na 5 minuten in de stad rijden zat: elke drempel die je níet stapvoets over gaat kust gezellig je bodem.

En zo ziet dat er dan bij ons uit (voor de oplettende kijker: mevrouw zit al lekker met de verwarming aan in de auto, ik moest de sneeuw nog ruimen, is in Berlijn).

En alhier zit ik dan ook, lachend als een boer met kiespijn (kouwe klauwen), in de bolide, fraulein al lekker opegwarmd. Overbodige foto, maar ach, wat maakt het uit ;-)
<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/06/16 23:16
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 27 jun 2009, 19:28

Hallo Allemaal

het was vandaag weer echt een nuttige dag Daar in Waarland.

ik en Govert met een 300TD bezig geweest kleppen gesteld en een karterpan pakking vervangen deze auto heeft een keer ergens op gezeten wel een nieuwe karterpan eronder gezet maar er zit een scheur in het alluminium wat daarboven zit hebben ze proberen te maaken maar dat was niet gelukt.
het karter lekte nog ik denk een nieuwe pakking er tussen en klaar is het niet dus weer de boel uit elkaar en toen maar geprobeert met vloeibare pakking ik hoop dat ie het nu houdt.
en Sander heeft een km teller gemaakt die doet het nu weer de eigenaar blij en even de kleppen gekontroleert stonden deze reis allemaal goed.

en toen Peter200 even geholpen met een piepje in het hulpstuurhuis bout er uit wat zit dat vast echt waar maar met koopervet erin zat geen speeling op en toen weer vast gezet piepje zal hoop ik wel over zijn.

en dan is het zomaar 17u hoor handen gewasen en om 18 uur weer in Sneek.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Citrobenz » 27 jun 2009, 19:35

Wiebren,

Een scheur in het aluminium kun je met speciaal spul repareren. Vloeibare pakking werkt niet, wel voor even maar het gaat je gegarandeerd weer lekken.
Gewoon scheur goed schoon maken/ontvetten en met speciaal spul repareren. Daarna wel goed laten uitharden.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor peter200 » 27 jun 2009, 20:25

Vandaag weer even bij Jaap langs geweest want we moesten

het elektrische gedeelte van mijn trekhaak nog monteren.

Na een paar bakkies koffie maar aan de gang gegaan en dat ging

vrij vlotjes.Bumper er eerst afgehaald en toen de bedrading

losgemaakt van de stekker,door het rubber wat onder het reservewiel

zit en vastgemaakt op de plaat van de trekhaak,alles gecheckt via Jaap

zijn aanhanger en nog werken ook,das mazzel he,-:)

Daarna met Wiebren zoals ie al schreef de bout van de pitmanarm losgemaakt,

want ik had last van een piepende band als ik naar rechts toe draaide,

leek wel alsof de band zacht was, maar wat zat die bout vast zeg,

bout flink ingevet met kopervet en toen weer teruggezet en tot nog toe

geen last gehad,wiebren nog bedankt daarvoor.

Dat was weer een nuttige zaterdag,kan vrouwlief er weer de hele week

mee rijden -:)

Groet Peter<br><br>Post edited by: peter200, at: 2009/06/27 20:26
peter200

Berichtdoor Wiebren240D » 27 jun 2009, 20:27

Hallo Henk

ja daar hebben wij het vandaag over gehad.
maar de tijd was er niet ging om 5 uur naar huis en toen zat de karterpan er net weer onder en Jaap wou ook om 17.30 thuis zijn of dat gelukt is dat hoor ik aanstaande dinsdag wel komt ie weer terug en dan zien we of het nog lekt of dat het dicht is.

die scheur zit net daar waar de karterpan tegen het grote karter aan komt zit een klein hobbeltje in die moet eigenlijk vlak gemaakt worden en dan een V gleuf erin omdat vloebaar metaal erin te krijgen wij slijpen daar liever niet dat slijpsel wil je niet in je moter hebben.

maar wij hebben nog een paar dagen om daar over na te denken.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor JaapW114 » 27 jun 2009, 20:41

JaapW114

Berichtdoor Citrobenz » 27 jun 2009, 20:53

Ja ik ken dat probleem, wij hebben toen ook van alles geprobeerd maar het ging altijd weer lekken.
Toen hebben we eens speciaal spul er voor gehad, ik weet zo niet meer hoe het heet, en dat werkte prima.
Maar wat ik al zei, goed laten uitharden.

Ach ja zulke dingen houdt het weer spannend :)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor JaapW114 » 27 jun 2009, 21:51

27 juni, weer een nuttige dag geweest vandaag. Kennis gemaakt met Piet Louis en zijn 300TD en Quinten met zijn 250. Verder nog twee heren uit Bergen met hun 220D, waarvan Sander de dagteller van de kilometerteller heeft gerepareerd en Wiebren de kleppen heeft gesteld. Ondertussen nog even de verlichting van de trekhaak van Peter200 aangesloten, gelukkig had Wiebren nog van die originele stekker die je tussen e bestaande stekkers van de achterlichten kan plaatsen, even verse draden eraan solderen en klaar weer. Zowel Govert als Wiebren zijn met de motor van Piet Louis bezig geweest. Zelf ben ik ook nog even bezig geweest met een nieuw snoer aan de slijptol te zetten. Aangezien ik de afgelopen week in Waardenburg aan het werk geweest ben met de bouw van en nieuwe waterzuivering, tussen de bomen, onder vier metr onder het maaiveld, waar alleen nog de muren stonden en de zon er de hele week vol in stond te branden en als je dan daar beneden aan het lassen bent, had ik het gisteravond eigenlijk wel gehad, vooral omdat het dagelijks ook nog eens 280 kilometer per dag is.
Vandaag dus heel weinig gedaan, ook wel eens lekker. Maar morgen om 09.00 uur staat er weer iemand met een Jeep Cherokee voor de deur, daarvan gaan we de tussenbak vervangen voor een gereviseerde en achter komen er verhoogde veren onder. Dus ook dit weekeind weer om voor je het weet.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor piet louis » 27 jun 2009, 23:15

Goedenavond,
Even een update van de carterpan, hij lekt weer.......maar ik heb er een witte plaat ondergelegd en mogelijk levert het in ieder geval nog een mooi kunstwerkje op........!?
Maar wanneer er nog iemand een goed middel weet om de lekkage te stoppen hou ik me natuurlijk wel aanbevolen!

Wiebren, Jaap, Govert, Sander en Peter200 nogmaals heel erg bedankt voor de hulp.

groeten Piet Louis
piet louis

Berichtdoor JaapW114 » 27 jun 2009, 23:27

Misschien kun je hier wat mee?

http://www.industrielijm.nl/winkel/prod ... ucts_id=43

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor piet louis » 27 jun 2009, 23:48

Dank je Jaap,

Het is volgens mij wel het proberen waard!
ik vond iets van Devcon op www.tic.biz maar dat is een flink stuk duurder en er staat ook niets bij over de temperatuurbestendigheid

groet,

Piet Louis
piet louis

Berichtdoor JaapW114 » 28 jun 2009, 08:12

Piet Louis,

Dat had ik ook gezien, dit gaat geloof ik van -100 tot 300 graden celcius.
Lijkt mij ook het proberen waard, lukt het niet, nog geen man overboord, dan heb je gewoon een project erbij.
Dan kan ik je nu alvast uit de droom helpen, er zullen er nog vele volgen! Dat hoort een beetje bij Mercedes rijden.

Welkom bij de club.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 04 jul 2009, 21:37

Eigenlijk is er de afgelopen week redelijk gesleuteld in Waarland, Piet Louis met zijn 300TD de laatste kleine dingen opknappen voor de vakantie. Slang van het koelsysteem vervangen en de keerring van de niveau pomp vervangen. Dus eigenlijk twee klusjes die niet al te spannend zijn. Jacob druk bezig geweest met het uitbouwen van zijn defecte motor en het klaarmaken van zijn vervangende motor. Morgen gaat de ABS pomp er even tijdelijk uit, daaronder zit een slechte plek, dat vervangen gaat worden door een vers stuk ijzer. Zeker nu de motor eruit is, kun je daar mooi bij. Verder was vandaag HansTDT nog druk bezig zijn waterpomp te vervangen door een nieuw exemplaar. Ook nog bezoek van Nick van de Jeep Cherokee club, die heeft destijds een aantal onderdelen van de sloper gekocht die ik had staan, maar omdat hij in de buurt woont en altijd iets lekkers voor bij de koffie meeneemt is hij ondertussen ook een trouwe bezoeker geworden en maakt vaak dankbaar gebruik van de smeerkuil. Vandaag voor het eerst de verbandtrommel gehanteerd, Nick was tijdens het verwijderen van een verstuiver even met zijn vinger langs een paar obstakels geschoten wat resulteerde in een ontvelde vinger en een knokkel waar helemaal geen vel meer te bekennen was, maar hij is een boerenzoon, dus gaasje erop, pleister erover heen en na een goedkeurde blik van hem, vertrouwde hij mij toe, "vanavond maar even met mijn klauw in de soda" en toog weer aan de arbeid.

Onze waakhond is tegenwoordig ook de hele dag van de partij en wordt blijkbaar door deze of gene gebruikt om zijn zwarte handen aan af te vegen!

Jaap <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/07/04 21:41

JaapW114

Berichtdoor Liefhebber » 04 jul 2009, 21:38

hoi,

vandaag bij jaap mijn waterpomp vervangen,werd wel tijd ook begon nu toch wel steeds meer te lekken.
ik ga niet uitleggen hoe dit moet,toontje heeft een mooi verslag gemaakt(met foto's)bij technische onderwerpen.
jaap heeft nog even geholpen met het terug plaatsen van de visco slip koppeling,wat een gepiel met de boutjes,kun je slecht bij.

geweldige werkplaats,erg bedankt jaap.

ps de nieuwe waterpomp

Liefhebber

Berichtdoor Liefhebber » 04 jul 2009, 21:40

werkplaats waarland,

Liefhebber

Berichtdoor Liefhebber » 04 jul 2009, 21:44

en buiten,

Benz jacob aardige gozert,en de legendarische Benz van jaap.

Liefhebber

Berichtdoor JaapW114 » 04 jul 2009, 21:46

Hans,

Even de truc met de schroevendraaier en ik vond eigenlijk dat die boutjes er zo in zaten. Maar eind goed al goed.
Kun je er weer een tijdje tegen met deze nieuwe waterpomp, op naar het volgende project.

En wat de werkplaats betreft, geld heb ik niet, maar een spullen!

Jaap
JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 05 jul 2009, 23:26

Hier nog een actie foto van Jacob en Wiebren van afgelopen week, zie ze eens zweten. Het was inderdaad bloedheet, er stonden nog twee grote ventilatoren de warme lucht te verplaatsen.
Dat is het nadeel was de zomer, vies benauwd warm weer. Zelf ben ik een groot voorstander van de winter, lekker een extra trui aan als het koud is.
Normaal staan de voordeuren en de achterdeur tegen elkaar open om een beetje frisse lucht binnen te krijgen, maar met deze hitte blijven de voordeuren dicht om de warmte buiten te houden.
De zon staat daar het grootste deel van de dag precies in te branden.

Jaap <br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/07/05 23:27

JaapW114

Berichtdoor Liefhebber » 06 jul 2009, 00:04

hoi,

als ik dit zie,is het vervangen van de waterpomp maar een klusje van niks.

alle respect,en ik hoop voor jacob dat het ruil blok goed gaat draaien.

ik heb zijn TD bekeken,en het is zeker de moeite waard.

succes gr hans
Liefhebber

Berichtdoor JantjeV8 » 06 jul 2009, 07:40

Ha Jaap, voor wat betreft die hond, weet je zeker dat het toiletpapier niet op was??...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek