[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Richtingaanwijzer, benz-en temp.meter storing! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:28

Richtingaanwijzer, benz-en temp.meter storing!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Richtingaanwijzer, benz-en temp.meter storing!

Berichtdoor wijnj00 » 28 jun 2009, 18:49

Betreft een MB 280E 1980. Ik ben bijna een week bezig geweest om de storing van mijn richtingaanwijzers te repareren!! Tevens bewogen de benzine- en temperatuurmeter konstant heen en weer.
De alarmlichten werkten wel. Alle zekeringen vernieuwd. Hielp niets. Wat bleek na een een week zoeken.... zekering nr 12 was defect! Deze gaf bij meting 10 volt. Na deze nog een keer te hebben vernieuwd was het probleem opgelost. Doe er je voordeel mee en vertrouw dus niet te veel op nieuwe zekeringen!
Groeten Jan Wijnants.
wijnj00

Re:Richtingaanwijzer, benz-en temp.meter storing!

Berichtdoor Citrobenz » 28 jun 2009, 21:16

Lag het wel echt aan de zekering, of is de aansluiting/contacten in je zekeringkast aan een schoonmaakbeurt toe?
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor wijnj00 » 28 jun 2009, 21:42

Voor ik de nieuwe zekeringen erin zette heb ik de kontakten eerst nog met kontaktspray bespoten! Nou ja hoe het ook is, ik ben blij dat het weer werkt!
Jan.
wijnj00

Berichtdoor Citrobenz » 28 jun 2009, 22:02

Dat is een ding wat zeker is Jan

Maar het blijkt nogal eens dat de contacten in de zekering kast aangetast zijn (leeftijd) vandaar dat ik het vroeg
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek