Beste stroomtechneuten,
Zoals jullie weten heb ik weinig kennis van stroom.
Ik ben gisteren met mijn 280TE naar Zwolle gereden en op bezoek geweest bij een famililid. Ook onderweg MB gespot en veel motoren gezien op de terugweg vanuit Assen. Het was erg druk op de weg.
Totdat er bij Arnhem ineens de rode accu lamp ging branden. (Terugweg).Weiniger fel als je de lichten uit deed en feller als je de lichten aandeed.
Dus ik dacht shit, de dynamo laadt niet meer bij( vorig jaar vernieuwd)en dus proberen de accu af te hangen, maar de rode lamp bleef branden.
En bij Eindhoven ging de lamp weer uit en daarna een tijdje aan, flikkeren en dan weer uit.
De accu werd wel bijgeladen want toen ik hem s,avonds laat thuis testte draaide de startmotor volop.
Dus moet het wat anders zijn?
Heeft de auto een aparte spanningsregelaar?Waardoor kan anders nog de rode acculamp gaan branden.kaptote lamp of kortsluiting ergens van de massa?
graag ontvang ik jullie reacties.
en voor alle anderen nog even een tip.
Het koelwater werd ook te warm vond ik. Soms bij stilstand over de negentig graden.
Dus heb ik de termostaat klep eruit gehaald ,en zie hij blijf tegen de 80 graden aan zitten.. voor de winter natuurlijk handig om er een nieuwe in te zetten.
gr Bram ut Limburg.