[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
acculampje brand : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:16

acculampje brand

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

acculampje brand

Berichtdoor bluemoon me » 28 jun 2009, 09:31

Beste stroomtechneuten,

Zoals jullie weten heb ik weinig kennis van stroom.
Ik ben gisteren met mijn 280TE naar Zwolle gereden en op bezoek geweest bij een famililid. Ook onderweg MB gespot en veel motoren gezien op de terugweg vanuit Assen. Het was erg druk op de weg.

Totdat er bij Arnhem ineens de rode accu lamp ging branden. (Terugweg).Weiniger fel als je de lichten uit deed en feller als je de lichten aandeed.

Dus ik dacht shit, de dynamo laadt niet meer bij( vorig jaar vernieuwd)en dus proberen de accu af te hangen, maar de rode lamp bleef branden.

En bij Eindhoven ging de lamp weer uit en daarna een tijdje aan, flikkeren en dan weer uit.
De accu werd wel bijgeladen want toen ik hem s,avonds laat thuis testte draaide de startmotor volop.
Dus moet het wat anders zijn?
Heeft de auto een aparte spanningsregelaar?Waardoor kan anders nog de rode acculamp gaan branden.kaptote lamp of kortsluiting ergens van de massa?

graag ontvang ik jullie reacties.
en voor alle anderen nog even een tip.

Het koelwater werd ook te warm vond ik. Soms bij stilstand over de negentig graden.
Dus heb ik de termostaat klep eruit gehaald ,en zie hij blijf tegen de 80 graden aan zitten.. voor de winter natuurlijk handig om er een nieuwe in te zetten.

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Re:acculampje brand

Berichtdoor Wiebren240D » 28 jun 2009, 12:17

Hallo Bram

vorig jaar een andere dynamo erop gezet.
ik denk een gebruikte.
maar als het een nieuwe is dan ging ik terug naar de leverancier hoort echt niet binnen een jaar.
maar ik denk of de koolborstels zijn versleten of de sleepringen zijn aan eind die zitten in de dynamo.
is best zelf te maaken.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 28 jun 2009, 14:48

Bram controleer als eeste even de riemspanning! (en natuurlijk de conditie van deze)
groet, Henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/06/28 14:49
henklith

Berichtdoor Citrobenz » 28 jun 2009, 21:21

Hallo Bram,

Zoals je schrijft is je dynamo net een jaar oud, dus kun je er eigenlijk van uit gaan dat die nog niet versleten is.
Wat Henk al zegt controleer eerst je v-snaar en kijk ook naar de aansluiting/stekkers op je dynamo. Kan een slecht contact zijn.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 28 jun 2009, 22:15

Je conclusie: 'want de startmotor draaide nog volop' vind ik geen sterke.

Als er nog voldoende stroom in de accu aanwezig was, doet hij dat natuurlijk gewoon. Je kunt daar geen laadstroom conclusie aan hangen.

Dat kun je pas als je gaat meten. Heb je een (eenvoudige) multimeter? (dat scheelt evt. een heel verhaal intikken voor als je die niet hebt)
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor henklith » 29 jun 2009, 00:29

Tuurlijk moet ie meten Jan, maar ik wou hem stap voor stap te werk laten gaan :o))
Hij zegt ook dat het koelwater erg warm wordt!?
Loopt de dynamoriem ook niet over de waterpomp poulie?
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor JantjeV8 » 29 jun 2009, 07:26

Ik weet niet welk blok hij heeft, maar bij een diesel is de dynamoriem een aparte riem. De waterpomp loopt met de grote riem mee.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 29 jun 2009, 07:27

Exkoezie, hij schrijft dat hij een 280 heeft.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 29 jun 2009, 07:37

Nogmaals skoezie, heb even bij Solo z'n blokkie gekeken, de dynamoriem loopt ook over de waterpomp. Het kan dus verband hebben met elkaar.
Mogelijk dat de riem te slap ligt danwel versleten is.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Wiebren240D » 29 jun 2009, 11:59

Hallo Bram

het is vandaag 29-6 is de stooring al verholpen.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor henklith » 29 jun 2009, 12:05

Potverdorie Wieb,, en wij maar denken en denken, en jij lost het zo even op, stukje diagnose op afstand? "Ferndiagnose" auf Germaans" :o))
Maar krijgen we nog te horen wat ut probleem/oplosing was?

Groet, Henk

Oh,,, oei, ik interpreteer jouw bericht niet goed, je hebt geen vraagteken geplaatst zie ik Wieb :o))
Belangrijk lees teken hoor!

Probleem zit er dus wellicht nog in, nou laat bart dan alvast de universeelmeter maar uit de kast halen, en kijken of de baterij nog vol is (van de meter)<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/06/29 12:09
henklith

Keer terug naar Techniek