Ik kom tot de vreemde ontdekking dat in tegenstelling tot de voor- remklauwen er op de achterremklauwen geen, of althans niet in alle gevallen een hitteschildje zit.
Ik had achter een Bendix (oid) remklauw, en daar zat zo'n plaatje, of wat daar nog van over was.
Deze remklauw was dermate rot en volledig vast gaan zitten (de zuigertjes) dat ik bij Harrie maar even een andere gebruikte remklauw heb gehaald, Harrie had echter een ATE rem! deze was prima gangbaar, alleen wat je kan verwachten is de de rubber stofkapjes al verpulveren als je er naar wijst.
Dus ik een revisie setje besteld bij Ben haagsma (ik maak er een gewoonte van om "man en paard" te noemen alhoewel deze vergelijking bij beide heren niet zo zeer opgaat natuurlijk).
Maar goed, ik krijg van Ben dus een setje rubbetjes die er ook inderdaad bij horen.
Maar tot mijn verbazing zit er geen hitte schildje bij.
Des te vreemder daar er in het zuigertje een stukje is uitgevreesd waar het hitte schildje in moet liggen.
Ben zegt dat die ATE achterremmen geen hitte schildje hebben, en Ben geloof ik direct.
Ik meld het maar even, geef het maar door als aandachts puntje oid.))
Groet, Henk