[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Welke caravan achter de W123? : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 15:20

Welke caravan achter de W123?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:welke caravan achter de W123?

Berichtdoor Markparket » 22 jan 2008, 21:15

Nou,

Het is gelukt hoor!

De 200 heeft het geweldig gedaan met de BIOD!

Ondanks alle wind reed de combinatie heerlijk rustig bij 90/100 km/uur.

Zeker in combinatie met de automaat lekker relaxed rijden.

En onderweg natuurlijk de nodige duimen omhoog!

Markparket

Berichtdoor Markparket » 22 jan 2008, 21:16

en de achterkant:

Markparket

Berichtdoor Lode » 22 jan 2008, 23:11

Prachtige combinatie Mark!
Lode

Berichtdoor Martijn_200D » 07 mei 2008, 23:39

Bij mij is het ook zover ..... ik kon de caravan ook weer uit de stalling halen.
Met pinksteren nog even naar de camping (en natuurlijk de pinksterrit rijden ....).
Achter mijn 300D van 1981 hangt een Burstner Club 380 uit 1985.

Martijn_200D

Berichtdoor Martijn_200D » 07 mei 2008, 23:40

Uiteraard had de 300D geen enkel probleem met de slechts 850kg wegende Club (als max. gewicht).
Nog even een foto van de achterzijde.

Martijn_200D

Berichtdoor Trouwkoets » 08 mei 2008, 00:16

En ook deze 450SLC trekt er van de zomer met een sleurhut op uit....:-)

<br><br>Post edited by: Trouwkoets, at: 2008/05/08 00:41
Trouwkoets

Berichtdoor Markparket » 30 jun 2009, 01:29

Afgelopen weekend weer met de BIOD op pad geweest:

Markparket

Berichtdoor Markparket » 30 jun 2009, 01:32

Aangekomen op de camping stond er een Tabbert alleen en verlaten...

Ik kon het even niet laten mijn W123 er voor te zetten om te kijken
hoe het 'staat'

Wel erg veel GOUD aan zo'n Tabbert hoor;-)

Markparket

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 30 jun 2009, 02:38

Ik moet zeggen het misstaat niet
Adrieaantjuhh

Berichtdoor w123boy » 30 jun 2009, 10:39

hallo

zo ging ik vroeger op vakantie met vader en moeder en zus
naar Drente ong 30 jaar geleden
we gingen naar de fam Mulder

ze hebben nu in de buurt een nog grotere camping
plaats weet ik niet meer
in de buurt van de kibbelkoele en ellert en bramert (oid)

grt w123boy

w123boy

Berichtdoor Luigi » 30 jun 2009, 23:30

Zag aan het begin van de topic dat in de ideale situatie de caravan evenoud is als de auto. In mijn geval zijn beide uit 1977. Voorheen werd de sleurhut getrokken met een 200 met 5 bak en die had er veel moeite mee, ja de caravan heeft een stroomlijn uit de vorige eeuw.

Groet Luigi

Luigi

Berichtdoor The White Rider » 22 mei 2010, 15:49

Even dit oude toppic weer bovenhalen. Vandaag heeft de caravan voor het eerst achter de 280E gehangen. Hiervoor was dat harde werk weggelegd voor onze W124 250D. Ik moet zeggen dat zo'n 280E gewoon gemaakt is om gewicht te trekken! 1200kg met gemak, de automaat maakt er geen problemen over en vermogen zat!

Hier is onze combinatie: Tabbert Comtesse De Luxe 500 van 1978, lekker retro.

The White Rider

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 22 mei 2010, 16:53

da's mooi heel mooi
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Hans230CE » 22 mei 2010, 17:32

Om niet te zeggen prachtig!!

En de temperatuur???
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor The White Rider » 23 mei 2010, 09:37

Wel Hans, dat valt heel goed mee die temperatuur. Op de autosnelweg werd de 280E het warmst en dat was zo'n 95° aan 100km/u bij dit zomerse weer. Eenmaal weer op de gewone wegen aan 70km/h bleef het bij 85-90°. Alles in orde dus! Toch maar goed dat ik die radiator heb vervangen Hé..

Nu over de sleurhut, het verhaal gaat alsvolgt: wij gingen al jaren op vakantie met de camper van mijn schoonouders. Allemaal nieuw en tof en geweldig, maar die 2 kleine mensjes hebben een camper met dus een klein bed achterin. Hierdoor werd ik op vakantie na zo'n 3 à 4 dagen nogal moeilijk door het slechte slapen. Wij bleven ook steeds op camping omdat dat het tofst is voor onze zoon, en die camper heeft geen voortent. Het werd dus tijd om op zoek te gaan naar eigen materiaal.

Nu wilden we graag iets retro, want daar vallen we hier echt wel voor. Dus beginnen zoeken naar oudere caravans tussen '70 en '90. Dat viel echt tegen, als je al 1tje vond die betaalbaar was (sommige mensen denken oude caravan = goud) dan was die in slechte staat.
Veelbelovende foto's op het internet en dan kom je daar: buitenzijde mooi mooi en dan doe je die deur open ... een kiekenstal!

We hadden de moed bijna opgegeven toen we een Tabbert van '78 vonden in Gent. Nu dat is wel een eindje rijden maar goed, onze laatste hoop bijmekaar geraapt en naar Gent. En wat een prachtexemplaar vonden we daar!! Buitenzijde hier en daar een tikje, maar algemeen mooi. Interieur nog volledig origineel en in goede staat. Alles werkte nog, geen muffe geur, en dat voor minder dan een maandloon!!

Sindsdien zijn we echte caravanners geworden. Heb onlangs alle flexibele gasleidingen vervangen, nieuwe ontspanner opgezet, elektro gerenoveerd, nieuwe waterpompjes geplaatst, uiteraard nieuwe banden erop en de lagers ingevet en afgesteld alsook de rem.

En zo'n Tabbert hangt rotsvast achter de Benz! Zijwind of eender wat, die ligt echt vast op de baan!

Manman wat een verhaal, ik had een boek kunnen schrijven!! :-) :-)

Nog wat foto's:
De bijhorende kattenstaarten in de deuropening:

Het '70 interieur!

De hippe badkamer
<br><br>Post edited by: The White Rider, at: 2010/05/23 10:06
The White Rider

Berichtdoor Ruud Janssen » 23 mei 2010, 10:30

hallo
dat zijn mooie caravan's de tabberts.
wij hebben al jaren een solifer artic 500 uit 1978.
daar gaan we mee naar oostenrijk op wintersport en in de zomer zijn ze redelijk koel.

groeten ruud
Ruud Janssen

Berichtdoor FrankG » 24 mei 2010, 23:47

Een Kip!
(ik dacht dat ik hem al ooit gepost had, maar blijkbaar niet).

Heerlijk, zo'n echte Hollandse Kip Caravan. Jammer dat de fabriek het niet gered heeft. Is onlangs gestopt. Maakte een kwaliteitsproduct, en daar is nog maar weinig waardering voor. 't is tegenwoordig kopen/afschrijven/vervangen.

Hij is geloof ik van 1982, zou het na moeten kijken. Maar iig vrijwel even oud als onze 250, dus da's wel leuk. En niet te zwaar, geen enkel probleem.

Eerste uitje dit jaar zit er al weer op, met hemelvaart naar camping "in 't niet" in maasbree. Het weer was redelijk matig, maar daar heb je in een caravan weinig last van.

Enneh, ik geef het toe, 20 jaar geleden, op de motor met een tentje achterop, zou ik nog liever door een caravan worden doodgereden dan er mee te moeten rondreizen. En dan al helemààl een KIP!

Maar ondertussen ben ik wat minder imagobewust geworden.

Jullie ook veel plezier met de sleurhutten deze zomer!
FrankG

Berichtdoor FrankG » 24 mei 2010, 23:49

foto moest ik even verkleinen
Jammer, originele "Kip"-wieldoppen verloren...<br><br>Post edited by: FrankG, at: 2010/05/24 23:50

FrankG

Re: welke caravan achter de W123?

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 08 mei 2011, 20:56

Ik zal dit topic weer een duwtje geven, vlak na het begin van het caravanseizoen 2011. Wij trekken een Home Car 49, een caravan met 6 meter opbouw, 1100 kg leeg en 1500 kg. beladen gewicht. Ik met eerlijk zeggen dat ik betere prestaties van een 300 turbodiesel had verwacht. De top ligt
op een vlakke weg ergens tussen de 90 en 100 km/u. Viaducten waar je tegen op moet, leiden al gauw tot terugschakelen naar de "S" tand van de automaat, zodat je in de derde versnelling de 90 km/u vast kunt houden. Ben benieuwd hoe dat gaat als we ermee naar de Dordogne gaan! Misschien de motor nog eens goed afstellen?

Gottlieb u. Karl

Re: welke caravan achter de W123?

Berichtdoor Jakob » 23 mei 2011, 21:09

Ik wil ook steeds meer en meer een aanhangwagen/caravan trekken achter m'n Benz. Zalig moet het zijn om zo op reis te kunnen gaan :)
Jakob

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto