door Bemerbenz » 06 jul 2009, 13:23
Bij is de John Gold AP-150 nu afgeprijsd naar 149 euro.
Recent ingebouwd in mijn E300D W124 en het werkt perfect. Daarvoor ingebouwd in een 190 benzine.
Hoefde niets na te stellen (met dipswitches op de regeleenheid stel je de configuratie in, met name de keuze tussen een toerentalsignaal of snelheidssignaal).
Bij de 190 (m102) kon de puls van de minkant van de bobine gehaald worden.
Bij de E300D moest ik onder de wagen een magneet op de as plaatsen, twee gaatjes boren en het uitdokteren kost meer tijd dan het monteren zelf.
Voor beide auto's heb ik geen koppelingschakelaar (ried contact) geplaatst, heeft niet zo'n toegevoegde waarde. Je moet met een ingeschakelde CC het koppelingspedaal niet bedienen. Rijdend met een CC, schakel ik uit door het rempedaal licht aan te raken.
Het verbreek contact van het rempedaal is bij een W124 en W123 exact het zelfde (aan de stekkerzijde de beide draadjes verbinden met de regeleenheid, solderen (draad iets bloot leggen) of met een doorverbindstekkertje.
Bij de E300D moet er ook flink getrokken worden aan de gashendel, maar de serve doet dit prima. Wel heb ik de kabel van de servo ingekort aan de zijde van de servo. Breng wel weer een nieuwe metalenhuls om de buitendraad aan, want anders schiet de buitenkabel de servo in (gebeurde in mijn situatie).
Het monteren, kost een paar uurtjes, maar is zeker goed te doen.
Wel heb je een stuk electronica met engelse tekst aan je stuur hangen en of dat nou zo mooi is..... (doet een beetje afbreuk aan de orginaliteit, maar goed iedereen maakt zo zijn keuzes...)
gr.
Gerrit