Hoi Henk,
LET OP als je de klauw splitst zitten er twee kleine rubbertje tussen die de beide delen van de inwendige buisjes afsluiten tegen lekkage. WEES DAAR ZUNIG OP !! Zijn niet te bestellen kreeg ik te horen.
Heb hier mijn rechtervoorklauw moeten splitsen aangezien de ene kant muur vast zat. Met een stuk tape de gaatjes dichtgeplakt en een plankje erop geklemd met een lijmtang. Manchetten en hitteschild er afgehaald.
Toen op de andere ingang perslucht gezet. Na wat tikken en uuuuuuren in de W12 (busje was bijna leeg
) eindelijk los Kunnen krijgen met 10 atm lucht druk erop. Maar pas op, toen hij los kwam knalde hij omhoog en sloeg een gat in mijn plavond
, gelukkig stond ik er ver naast maar je schrikt je rot.
De rubber ringen waren bijna beton zo hard. Schoon geschuurd met een staalborstel op de haakse slijper. Dat ging perfect. Die op de boormachine deed bijna niets. Rustbuster heeft die dingen en ze kosten €12,50.
Nu zien de delen er weer als bijna nieuw uit. binnenkant met staalwol geschuurd omdat je geen krassen mag maken.
Binnenkant ook ingesmeerd met "blauw vet" gebruik geen kopervet want dan gaan ze weer kleven. Remolie bevat vocht dus kan roest geven. Tube kost ca €10,--. Rubbers erin en de calipers ook ingevet. Dan druk je ze er met wat draaien zo weer in. Dan manchet erop en samen bouwen.
Hij remt nu weer perfect !!
revisie setje voor voorkant kost ca €25,--
Dat blauwe vet wordt speciaal aanbevolen voor auto's die weinig kilometers maken, ander vet of olie kan verharsen en dit niet. Bij weinig gebruik moeten ze dus nu gangbaar blijven,
Ontluchten gaat bijna van zelf, potje met slangetje in de bodem beetje olie in doen en op de nippel aansluiten.
Zorg dat je zo laag mogelijk blijft maar net iets boven de nippel.
Open zetten en halfuurtje koffie gaan drinken, nu loopt de olie uit je remreservoir zo naar beneden en drukt de lucht eruit. zorg wel dat dit reservoir vol blijft. Daarna nippel dicht en stevig remmen, hard? dan is de lucht eruit.
Zo niet dan ontluchten met hulpje, trappen en nippel open/dicht.
Dit voor meelezers die dit nog nooit gedaan hebben
Maar pas op !! Als je het niet goed doet kun je niet meer remmen dus werk nauwkeurig en heel voorzichtig. Remt hij niet stevig ( hard! dus niet sponzig) ga dan ook NIET proefrijden !!!
Groet
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/07/01 17:05