[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
schuifdak lekkage?? : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 12:48

schuifdak lekkage??

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

schuifdak lekkage??

Berichtdoor nemrah » 24 jun 2009, 13:58

Hallo W123 liefhebbers,

Al enige tijd ben ik bezig met de aanschaf van een echte Mercedes.
Op dit moment heb ik er een gezien waar de bekleding van het schuifdak "bobbelt".
Volgens de verkoper is er niks aan de hand maar ik heb het idee dat er een lekkage aanwezig is.
Nu is het wel zo dat alleen de bobbeling ter plaatse van het schuifgedeelte zit en niet erom heen.
De bak waarin het schuifdk ligt ziet er niet rot uit (voor zover ik dit kan bekijken).
Wat is hier aan de hand??
En is het een reden om de auto te laten staan.

Groeten,

Nemrah

Post edited by: nemrah, at: 2009/06/24 14:02<br><br>Post edited by: nemrah, at: 2009/06/24 14:49

nemrah
 


Re:schuifdak lekkage??

Berichtdoor Toyman » 24 jun 2009, 15:30

als ik het zo zie heeft of zit er nog steeds een lekkage
{Volgens de verkoper is er niks aan de hand },dat denk ik van wel of het moet een nieuwe look zijn van MB
Toyman
 


Re:schuifdak lekkage??

Berichtdoor Pimmelot » 24 jun 2009, 15:57

Of het n reden is hem te laten staan hangt naturlijk van de prijs af.Als hij goedkoop is;n schuifdak is wel te vervangen.Als hij aardig aan de prijs is zou ik doorzoeken;er staan er genoeg te koop en de prijzen zijn rap aan t zakken.Hastige spoed is zelden goed.
Pimmelot
 


Re:schuifdak lekkage??

Berichtdoor SgtPeppers » 24 jun 2009, 16:28

Vergis je niet hoe lastig het soms kan zijn een lekkage op te lossen, waar hij dan ook vandaan komt. Alleen als het echt een koopje is zou ik hem overwegen, anders zeker niet.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:schuifdak lekkage??

Berichtdoor MajikSimon » 24 jun 2009, 21:58

Ik zelf heb liever een auto zonder schuifdak.

ik wil al dat gedoe met zo'n ***ding liever niet. Ik vind het echt ondingen, bij liefhebbersauto's in perfekte staat kun je je er aan wagen, maar verder....Ik vind sleutelen aan een auto leuk, maar aan zo'n schuifbak niet. Bijna altijd zijn de hoekjes van de bak verrot. die kost bij mb 900 euro, je kunt hem her en der 2e hands vinden voor ergens tussen de 30 en 200 euro, mede afhankelijk van de staat. je kunt een paar emmers water over de wagen gooien, kijken hoe het zich houdt.
MajikSimon
 


Re:schuifdak lekkage??

Berichtdoor Semrick » 24 jun 2009, 22:02

Kijk ook maar eens in dit topic van Toontje.
Hierin zie je duidelijk de bak en de constructie daarvan.
Ook kun je mooi zien hoe je een en ander moet demonteren voor het geval je toch mocht besluiten de auto te kopen. ;-)

viewtopic.php?f=10&t=3195
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:schuifdak lekkage??

Berichtdoor nemrah » 01 jul 2009, 15:48

Bedankt voor de info, gisteren nog even met Semrick wezen kijken en besloten dat ik hem niet neem ;-)

Gr. nemrah
nemrah
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten