Ik wil graag zelf de olie van mijn 300D wisselen, inclusief filter. Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik ben lerende. Ik heb de WIS cd erop nageslagen en ik heb geen pompje, dus ik zal de olie via de plug in het carter moeten aftappen. Dit zal allemaal wel prima te doen zijn (als ik eronder kom, ik heb geen assteunen, brug of beerput). Nu heb ik een paar vragen:
1) Het wordt aangeraden de pakking van de aftapplug van het carter te vervangen als je die hebt losgedraaid. Heeft iemand het onderdeelnummer hiervoor? Is dit een rubber of koper ringetje? Wordt dit meegeleverd met het filter toevallig?
2) Het wordt aangeraden de 2 pakkingen van het filter te vervangen (grote rubber ring onder deksel en klein metalen ringetje onderin). Worden die bij het filter meegeleverd?
3) In de WIS cd worden 2 filters genoemd: 1 voor de diesel en 1 voor de turbodiesel, maar er staat een opmerking bij dat het filter voor de turbodiesel het eerdere filter voor de diesels vervangt? Deze filters zijn even hoog, maar het filter voor de turbodiesel heeft een iets hoger onderstuk (5,5 tov 4 cm). Misschien begrijp ik het Duits niet goed, dus kan iemand mij bevestigen dat dit klopt? (serie 2)
4) Mijn carterpan pakking zweet behoorlijk, dus het lijkt me verstandig die ook te vervangen. Is dat eenvoudig te doen? Kwestie van aftappen, carterpan eraf schroeven, schoonmaken, nieuwe pakking erop en weer dicht, of kunnen daar complicaties optreden?
Bij voorbaat dank!
Bart 300D serie 3