[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
remdrukbekrachtiger : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:28

remdrukbekrachtiger

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

remdrukbekrachtiger

Berichtdoor Westy » 26 mei 2010, 12:51

De 240 van m'n vrouw haar opa heeft een rode kaart gekregen op de keuring. Het gebrek te herstellen voor de herkeuring was een koplamp die buiten tolerantie scheen. Ben een occasie gaan halen en da's gefixt, maar op de terugweg van de keuring hield de rembekrachtiging er ineens mee op. Vanmorgen eens onder de kap gekeken en de leiding van de vacuumpomp er eens van de rembekrachtiger gevezen. Die trekt nu niet de onderdruk van jewelste en ik heb er eigenlijk niet veel ervaring mee om nu te zeggen da's genoeg of niet. Ik werk normaalgezien aan Scanias', Actrossen en Penta's en dan nog in havenwerktuigen.
Wat kan ik nog testen voor ik met zekerheid kan zeggen of het de vacuumpomp is of de bekrachtiger.
Vallen deze klussen wat mee voor een Mercedes-leek?
Op het keuringsrapport stond ook de speling op de achterwielen nauwlettend in't ook te houden. Zijn die lagers wat bij te regelen en/of moeilijk te vervangen?
groeten
Westy

Re:remdrukbekrachtiger

Berichtdoor JantjeV8 » 28 mei 2010, 07:27

Beide karweien moeten voor een monteur als jij geen probleem zijn, tenzij je met het werken aan Actrossen bedoeld dat je ze alleen door de wasstraat haalt...

De vacuumpompen kunnen kapot gaan, maar dat is niet erg waarschijnlijk. Meestal is er dan meer schade aangericht en draait het ding flink in elkaar. Als de motor loopt en je hebt die gele slang los gedraaid, als je hem dan afdicht met je duim, moet hij wel behoorlijk aantrekken.
Meer waarschijnlijk is het dat de rembekrachtiger is overleden.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek