[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
afstandbedienbare centraledeurvergrendeling? : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 23:09

afstandbedienbare centraledeurvergrendeling?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

afstandbedienbare centraledeurvergrendeling?

Berichtdoor BoutWout » 25 jun 2009, 17:49

Wie o wie weet of dit gaat werken op een W123T? Kan met de search hier niets over vinden.

http://www.tuningprofis.eu/faq/index.ph ... artlang=de

http://cgi.ebay.nl/Zentralverriegelung- ... eile_Zubehör?hash=item3a500ffe12&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1399|240:1318|301:0|293:4|294:50

En hier nog zo'n variant:
http://cgi.ebay.nl/ZENTRALVERRIEGELUNG- ... eile_Zubehör?hash=item3ef6009d8f&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1399|240:1318|301:0|293:6|294:50

Klinkt misschien decadent, maar ik vind het lekker/handig dat je op afstand de auto alvast kan open maken?

Iemand zoiets al een keer geprobeerd? Ik ken het vacuum systeem niet goed genoeg. Heb de W123T dan ook pas een maand.<br><br>Post edited by: BoutWout, at: 2009/06/25 18:03
BoutWout

Re:afstandbedienbare centraledeurvergrendeling?

Berichtdoor Jeroen » 25 jun 2009, 19:05

Mijn eerst reactie: Geen idee, maar wel een leuk idee. Lijkt me ook wel wat.

Ik snap niet helemaal hoe deze dingen gaan werken. Als ik zo de verschillende links bekijk zie ik dat al die setjes oa. vier "stelmotortjes" meeleveren. Dat is niet voldoende, want je moet ook je tankdop en de kofferbak nog doen! Dus je hebt 6 stelmotortjes nodig. Maar volgens mij is alle vacuumservo's vervangen veel te omslachtig.

M.i. zou het meest simpele zijn een klein motortje wat in het linkerportier wordt gezet en wat gewoon de functie van het draaien van de sleutel overneemt. Dan kan je namelijk de rest van het vacuumsysteem gewoon in takt laten. Volgens mij kun je wel iets vastkoppelen aan die trek/duwstangetjes in het portier.

Ben benieuwd of het je lukt. Hou ons op de hoogte!

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor DikkieDick » 25 jun 2009, 20:57

Heb je ook al eens gekeken bij mbcarparts.com? Die hebben ook dit soort dingen. Met uitgebreid forum. Een collegaforumlid zou nav een draadje van mij een tijd terug een alarm inbouwen. Weet niet hoever ie inmiddels is.
DikkieDick

Berichtdoor AnimaL » 25 jun 2009, 21:51

Hallo

Als er centrale vergrendeling op zit kun je er altijd een afstandsbediening op maken.
Zijn gewoon te koop bij Conrad electronica.
En waarschijnlijk ook wel bij Automat, Halfords, Brezan en andere toko's

AnimaL
AnimaL

Berichtdoor Limpsalot » 26 jun 2009, 03:08

@BoutWout:
Op afstand bestuurde cv is ook voor een pneumatisch systeem redelijk eenvoudig in te bouwen. Hiervoor heb je alleen 1 speciale stelmotor met schakelfunctie nodig. Die komt in de linker deur en neemt de taak van de sleutel over.
Dit ding kost meen ik iets van E 19,00 bij MBparts.
De uitgebreide beschrijving in .pdf formaat is net iets te groot om bij te voegen maar die kun je downloaden van MBparts.

@Dickydick:
De doos met alarmspullen ligt hier nog op m'n buro. Ik heb de laatste tijd veel andere beslommeringen gehad waardoor ik er nog niet aan toe ben gekomen de klus aan te pakken. Wel heb ik inmiddels de klapsleutel gemaakt. Dit is op zichzelf al een redelijke toestand. De geleverde sleutelbaard is van het nieuwere, dikke type waarbij het profiel in de platte kant wordt geslepen, en dus onbruikaar. Bij onze sleutels zit profiel aan de zijkant. Ik heb dus een nieuwe sleutel laten bij maken en daaraan net zolang gezaagd, geslepen en gevijld tot ie in de klapsleutel-ab paste. Ik heb nu dus een klapsleutel maar (nog) geen alarm! Foto's van deze operatie volgen samen met de rest van het alarmproject. Coming soon!
Overigens: de besturingseenheid die wordt geleverd bij dit alarm heeft alle aansluitingen voor cv én electrische ramen!
Groeten, Roel
Limpsalot

Berichtdoor Haplo » 27 jun 2009, 19:29

Ik heb exact degene waarvan je een link plaatste. Werkt nu al 2 jaar OK.

Maar verwacht er niet te veel van. Kwaliteit is niet je van het. Daarbij zit het mechnisme in de deur waar het niet (altijd) droog blijft. De actuators zullen dus in de loop der tijd stuk gaan. Ik had niet verwacht dat het 2 jaar mee zou gaan, dus in die zin valt het me mee.

Maar nu is het binnen in de deur van een W123 waarschijnlijk wat droger dan in die van m'n andere auto (mini).. :)

Verder zijn er waren er geen sleutel-delen leverbaar voor een W123. Ik heb dus gewoon een extra sleutel laten maken, deze aan stukken geslepen en pas gemaakt voor in de afstandsbediening unit. Gaat prima. Kwartiertje werk.

Resultaat is overigens wel prima. Vooral de reacties van mensen zijn onbetaalbaar!! Erg leuk. APK meester staat ook elk jaar weer verbaast.. Vooral in kombinatie met de klap-sleutel geeft het een heel profi inderuk.

Maar het is inderdaad gewoon heel relaxed.. :)
Haplo

Berichtdoor Haplo » 27 jun 2009, 19:39

Verder nog even on-topic.. Ik had geen pneumatische CV, en heb dan ook gewoon alle deuren aangesloten.

Ik ben het met de anderen eens dat je gewoon de bestuurdersdeur kunt aansluiten en de rest dus meegaat met het pneumatisch systeem. Maar ik blijf dat nog wel altijd een beetje houtje-touwtje oplossing vinden.

Ik ben binnenkort van plan het ook te doen bij een van de TDT's die wel CV hebben, en wilde eigenlijk nog even uitzoeken hoe het anders kan. Ik heb er ook nog niet voldoende verstand van, maar ik hoop dat er ergens nog wat mogelijk is om het signaal van de afstandsbediening gewoon het pneumatisch systeem te laten activeren.

Weet iemand hoe dit normaal gesproken gebeurd? Je opent je bestuurders deur door met de sleutel het pneumatisch systeem te activeren. Daarna is er iets wat detecteerd dat je dit doet, waarna vervolgens alle deuren volgen. Hoe werkt deze detectie?
Haplo

Berichtdoor Limpsalot » 27 jun 2009, 20:54

Haplo,
zoals ik in mijn vorige reactie al zei: voor dit doel heb je een speciale stelmotor voor in je linker deur. Deze is uitegerust met schakelkontakten en is te koop (o.a) bij mbcarparts.nl

Limpsalot

Berichtdoor Leon » 27 jun 2009, 23:42

Idd.. en imho is dat een prima oplossing, en zeker geen houwtje touwtje oplossing.

Je gebruikt het bestaande systeem (wat op vacuüm werkt, en met je sleutel bedien je ook een 3weg klep waarbij je of het op slot gedeelte van vacuüm voorziet, of juist het openen gedeelte) en voegt daar extra functionaliteit aan toe..
Leon

Berichtdoor MarceldB » 28 jun 2009, 22:03

Ik heb dat toentertijd op mijn 280TE gebouwd en daar een wiki van gemaakt:

http://W123.wiki.xs4all.nl/index.php?ti ... grendeling

Succes!
MarceldB

Berichtdoor Haplo » 02 jul 2009, 22:33

@Limsalot: Ik had je reactie wel begrepen. Maar dat is nog altijd wat ik beschouw als een houtje touwtje opslossing (sorry Leon en MarceldB).

Er is overigens niets speciaals aan die stelmotor waar je link naartoeverwijst.. In de set welke boutwout aanhaalt zitten 2 van deze stelmotoren.

Wat ik niet als houtje touwtje beschouw is het stukje waar de link van Limsalot (PDF document) op doelt bij gebruik van een bestaand CV systeem. Ze stellen dat je de draden van de Afstandsbediening-unit dan kunt aansluiten op de CV waardoor je deze activeert.

Maar dit gaat natuurlijk alleen als er electronica in het spel is waar de AB op kan aansturen. En in het geval van onze Benz is dat niet het geval.

Maar als ik Leon goed begrijp wordt de boel geactiveerd doordat er een 3-weg klep omgezet wordt?

Waar zit deze klep??<br><br>Post edited by: Haplo, at: 2009/07/02 22:34
Haplo

Berichtdoor Antoontje » 02 jul 2009, 22:39

Ha ik heb ook een CV met afstandsbediening. dit gaat echter gewoon elektronisch.

Ik snap niet waarom je graag zoiets op vacuum wilt hebben. Ik heb een vriend met een W116 die ook zijn CV op vacuum heeft en het werkt belabberd. en heeft er ook veel onderhoud aan.
Antoontje

Berichtdoor Leon » 02 jul 2009, 22:57

Leon

Berichtdoor alex240diesel » 02 jul 2009, 23:34

@ leon,
Door alleen een actuator te plaatsen bij de bestuurdersdeur los je het veel voorkomende probleem niet op, en dat is een vacuum lek. Ik weet dat MB omd dit probllem te ondervangen ze een vacuumpomp hebben geintegreerd in de latere modellen (W124 en W201). Later zijn ze overgegaan op elektrisch.

Ik weet niet wat het beste is, maar ik vind het oude vacuum systeem gevoelig, maar wel prachtig, als het werkt. Helaas werkt het bij mij bij geen van de auto's
alex240diesel

Berichtdoor Mergeot » 04 jul 2009, 23:44

Ik heb ook een afstandsbediening bij mijn Benz.
Ik vind het zelf erg fijn.
Leuke reactie die ik vaak krijg is "zit dat er ook nog op? luxe hoor" , "ZOOO DOE EVEN NORMAAL! DAT ZIT NIET EENS OP DIE VAN MIJ EN DIE IS VEEEEEL JONGER"
Er zit gewoon een soort motertje in de linker voor deur en die activeert het vacuum systeem. Werkt naar mijn mening goed!
Heb hem wel zo gekocht weet dus niet hoe het precies zit maar het werkt wel goed!

Groetjes Hans
Mergeot

Berichtdoor Haplo » 05 jul 2009, 02:03

Haplo

Berichtdoor BoutWout » 08 jul 2009, 13:12

Super gaaf al deze reacties W123 vrieden!

Ik heb MBPARTS gemailed om te specificeren wat ik precies nodig heb omdat ik het op de site niet precies kon vinden.

Lijkt me echt te gek om een klapsleutel met afstandbediending te hebben die op het contactslot past en in principe de sleutel voor het contact niet meer nodig te hebben :-)

Actielijst:
- ODO meter fiksen
- Tempomat condensatoren vervangen
- AUTA attenne vervangen (geknikt)
- Leer/interieur flinke poets en onderhoud geven
- (lomp verwijderde) Aircopomp op de kop tikken, inbouwen en afvullen
- Aandrijflijn/as 'gierend' bus geluid tackelen
- brandplaatjes/injectors vervangen/onderhouden

En dan te denken dat ik nu al weg ben van mijn 300TDT!
BoutWout

Berichtdoor Haplo » 11 jul 2009, 19:40

Haplo

Keer terug naar Interieur