[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor 230, M 102, Mercedes-Benz 230E : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:23

Motor 230, M 102, Mercedes-Benz 230E

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor 230, M 102, Mercedes-Benz 230E

Berichtdoor HuGoBoSs » 06 jul 2009, 22:33

Hallo mensen
ik kom net bij een 230E vandaan een W124
auto zag er prima uit bijna geen roest interieur super staat
aleen motor schud en tikt en rookt blauw (km stand 190.000)
volgens verkoper verbruikt die ook olie en bij de uitlaat hoor ik hem ploffen
wat kan hier aan de hand zijn?
of is het verstandiger om hem te kopen en gelijk een andere motor in te zetten?
en wat zal zo n M 102, automaat motor kosten
iemand enig idee?
HuGoBoSs
 


Re:Motor 230, M 102, Mercedes-Benz 230E

Berichtdoor alex240diesel » 06 jul 2009, 23:05

Olie is vaak een gevolg van of slechte schraapveren of slechte klepseals. Veel olie verbruik is echter vaak schraapveren die versleten zijn. motor ploft? misschien ff een compressie test uitvoeren. In elkgeval zou ik hem niet kopen ik vermoed dat het een rag bak is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Mvg,
Alex
alex240diesel
 


Re:Motor 230, M 102, Mercedes-Benz 230E

Berichtdoor Citrobenz » 07 jul 2009, 01:43

Dit is weer moeilijk zo op afstand te bepalen.

het roken (olieverbruik) kan zoals hierboven al genoemd verschillende oorzaken hebben.
Het kan ook mee vallen, bv goedkope olie of te dunne olie er in.
Dan zou het met een goeie olie beter kunnen zijn.

Het schudden en ploffen kan ook met elkaar te maken hebben, verkeerde afstelling van de motor

Tot zover zou het dus mee kunnen vallen, maar dat is hier niet vast te stellen

Het tikken kan ook heel veel zijn, kan ook mee vallen, te ruime klepspeling, maar kan ook ernstiger zijn

Of het verstandig is om hem te kopen ligt er aan hoe staat van de auto verder is.

succes er mee
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Motor 230, M 102, Mercedes-Benz 230E

Berichtdoor JantjeV8 » 07 jul 2009, 07:37

Plofjes in de uitlaat kan duiden op kleppen die lekken, maar ook op een verkeerde Co afstelling.
Tikken in de motor is niet op afstand te bepalen. Luister (als je nog terug gaat) eens met een grote schroevedraaier aan je oor waar het geluid vandaan komt.
Olie verbruik, tja.

In elk geval neem je nu al 3 zaken waar die zowel los van elkaar een probleem kunnen zijn, maar evengoed met 1 dingetje oplosbaar zou kunnen zijn.

Kopen? Zelf weten, als de prijs er naar is.
Prijs van een blok? Geen pijl op te trekken, maar reken maar op 1000euro. Je weet hoe dat gaat, doe de startmotor ook maar gelijk, nu kan ik er goed bij...
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten