Mede liefhebbers,
Ik heb een klein probleem met mijn prachtig witte 200D uit 1981
na een voor controle voor de APK keuring is door mn buurjongen op de brug bij zijn werk oa een probleem gevonden bij de dieselleidingen ter hoogte van de achterwiel cardan
( daar waar de 3 leidingen rond weglopen tegen het chassis.) daar zijn minimaal 1 maar waarschijnlijk 2 dieselleidingen gecorrodeerd, en moeten vervangen worden. (aanvoer & retour)
Ok dat is voor mij duidelijk, nu belde ik direct met de Mercedes garage hier in Haarlem. Blijkt de retourleiding ongeveer 37 Euro te kosten,. Top doe die dan maar ! maar de aanvoerleiding blijkt 204 Euro te kosten ??
-- waarom is er zo'n prijs verschil ??
leidingen zijn toch net zo lang ? is de koppeling aan het motorblok dan zo veel anders ? dat dit een prijsverschil van 167 Euro rechtvaardigt ?
Heeft iemand van jullie misschien een oplossing, dan wel een adres alwaar ik een nieuwe diesel aanvoerleiding kan bestellen ?
ben al bij ons op de Liede geweest bij een sleutelhok, maar die hebben alleen een apparaat om remleidingen te maken, en dieselleidingen zijn dikker dus die tang gaat niet werken.
hoop snel een oplossing te kunnen vinden, daar hij eigenlijk morgen naar de APK keuring zou moeten, 30 Mei is de examendatum, en wil wel met vlag en wimpel slagen
dus neem ik nog een paar dagen extra, om een goedkopere oplossing te vinden , anders moet ik idd die 204 Euro maar betalen voor de aanvoerleiding ( ex montage!)
Greetzz,.
Dennis