[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Welke benzine ? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 19:06

Welke benzine ?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Welke benzine ?

Berichtdoor RM123 » 09 jul 2009, 10:14

Ben sinds kort in het bezit van een W123 - 200 benzine bj 1982, mijn vraag is welke benzine moet ik tanken ?
Er werd mij verteld tank maar euro 95 en om de 3 tankbeurten een beetje loodvervanger erbij. Kan ik ook zondermeer euro 98 tanken en moet daar dan ook loodvervanger bij. In afwachting van een antwoord,
vrgr Rob Möhring
RM123

Re:Welke benzine ?

Berichtdoor Citrobenz » 09 jul 2009, 16:57

Hallo Rob,

Hier is al vaker over gesproken op de site.
Je kunt gewoon euro 95 tanken, loodvervanger was volgens mij niet nodig.

Anders kijk je even via de zoekfunctie rechts boven, dan vind je het vast wel
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor RM123 » 09 jul 2009, 20:10

Hallo Henk,
Bedankt voor je reactie op mijn benzine vraag, het kwam nl door het bericht vanmorgen in de krant over de nieuwe benzine in Frankrijk, daardoor dacht ik wat voor benzine mag ik met mijn W123-200 tanken, niet gedacht aan de zoekfunctie.Inmiddels gezocht en tot de conclusie gekomen dat er onder de gebruikers geen eensluidend antwoord is. Wel kwam ik een bericht tegen van een vraag gesteld door een forumlid aan Mercedes, waarin vermeld werd dat ik met mijn Benz gewoon euro 95 kan tanken waardoor mijn vraag ook beantwoord is. Jij had het dus ook goed, bedankt nogmaals en voortaan zal ik eerst de zoekfunctie gebruiken. mvrgr Rob Möhring ( RM 123 )
RM123

Berichtdoor JantjeV8 » 09 jul 2009, 22:25

Gewoon Euro95 is geen probleem. Geen toevoegingen nodig. Weet je zeker dat je motor gezond is, maar toch heb je wat kleine stationair onregelmatigheden enzo, dan kun je eens 98 proberen.

Vervanger voor lood is niet nodig.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Jeroen » 09 jul 2009, 22:35

Gebruik nog eens de zoekfunctie. Ik heb hier ook al over geschreven. Heb ook W123 - 200 uit 82. Ik heb contact opgenomen met Mercedes en die informeerde mij dat ik gewoon Euro 95 zonder verdere toevoegingen kan gebruiken. Overigens vroegen ze bij Mercedes wel expliciet naar het motornummer omdat er dus toch schijnbaar nog varianten op bestaan.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Trouwkoets » 10 jul 2009, 10:18

Sommige M102's gaan wel eens pingelen als er RON95 wordt getankt. Ook de Trouwkoets heeft daar wel eens last van. Waarschijnlijk is het dan RON95 met een net iets lagere klopvastheid dan gespecificeerd. Ik tank daarom dooorgaans super plus. Wat ik ook zou kunnen doen is de ontsteking afstellen op de 'gewone' benzine zoals die in de jaren '80 werd geleverd. Ik denk dat dar RON92 is geweest.
Trouwkoets

Berichtdoor Citrobenz » 10 jul 2009, 11:52

Casper je kunt ook eens ron95 van een ander merk benzine proberen.
Er zit toch nogwel verschil tussen de benzinemerken
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Slot » 10 jul 2009, 22:41

Is het schadelijk voor een Mercedes 230E uit 1985 benzine RON95 te tanken?
Slot

Berichtdoor Markparket » 11 jul 2009, 01:40

Rechtsboven: Search Forum, et voila:

viewtopic.php?f=12&t=1606

Vroegah was normaal 91 en super 98.
Vandaar dat Mercedes 98 aangaf, nu is normaal 95...

Succes met lezen;-)
Markparket

Berichtdoor joostdenatris » 08 aug 2009, 17:52

Ik heb een 230C uit 78, met carburateur dus.
Kom net terug van vakantie in Slowakije en heb er 4000km op zitten. Ik heb onderweg wel heel wat gedoe gehad met een onregelmatig lopende motor. Zover zelfs, dat hij niet meer aansloeg.
Diverse zaken vielen me op wb brandstoffen:
- De 95 in tsjechie en slowakije is niet altijd 95 (ook volgens de sleep-chauffeur).
- Duitse super let hem na enkele 100den km op lagere toerentallen ook puffen.
- Loodvervanger bij de 95 (NL en buitenland) scheelt wel degelijk.

Iig ga ik hem weer eens laten bijstellen. Had ik voor de vakantie al gedaan, in de vakantie weer opnieuw bij Mercedes garage en nu dus nog niet helemaal tevreden.

Maar mijn bevinding is dat de loodevervanger dus wel degelijk scheelt. Ik hoor de motor een stuk soepeler snorren en hij loopt regelmatiger, mn op lage toerentallen.

joost
joostdenatris

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto