door JaapW114 » 12 jul 2009, 11:03
Inderdaad, als alles ingebouwd en aangesloten is lijkt mij dat je toch eerst wil weten of en hoe de nieuwe motor loopt. Een nieuw stuur monteren kan altijd nog. Het is natuurlijk een spannend moment, zit alles wel goed aangesloten en vast. Geen stommiteiten uitgehaald, geen vloeistoffen vergeten of de verkeerde vloeistoffen gevuld. Dubbelcheck en alles nog een keertje hardop nalopen, dan lijkt alles toch goed te moeten zijn. Starten, de startmotor loopt rond en al vrij snel loopt de motor, slaat af, weer starten en dan staat de nieuwe motor heel rustig te draaien, geen rare bijgeluiden? Ja toch, blijkt dat er nog wat olie in de stuurbekrachtigingspomp bij moet. Beetje olie erbij en weer een probleem opgelost. Vanmiddag nog de laatste puntjes op de i zetten en ook dit project is weer tot een goed einde gebracht, mede dankzij de inzet van Wiebren en Sander.
De sterke kant van Sander zijn die kleine handen van hem, kan op plaatsen komen waar wij net niet bij kunnen.
Overigens zou de bond tegen het vloeken een slechte dag hebben gehad gister, Jacob zou even de startmotor aansluiten. Eerst werd het volledige ontwerpteam van de 230TE doodgewenst. Wie hangt er nou op die plaats een startmotor! Na een uur ploeteren, vloeken, tieren en schelden dat het boutje van de stuurspanning niet in het draadgaatje past. Eerst maar koffie, dan zijn de gemoederen weer bedaart en met frisse moed weer begonnen om het boutje te monteren. Blijkt er al een boutje in te zitten! Boutje eruit, kabeltje er onder, boutje weer vast en klaar is Jacob.
Zelf heb ik nog een frame gelast voor bij de kolomboormachine en omdat een een of andere onverlaat mijn ster gejat had afgelopen week, samen met Sander een andere ster gemonteerd, met dank aan Wiebren voor de ster.
Toch ben je wel een held om die ster te stelen bij mij voor de deur, stel dat ik net naar buiten kom, dan krijg je toch een pak slaag! Mijn en dein is voor sommige mensen nogal moeilijk blijkbaar. Maar een Benz zonder ster rijdt toch anders, niet kompleet.
Jaap