[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 42

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 jan 2025, 13:03

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 10 jul 2009, 23:42

Bij Govert wel, hij had stevig onderhandeld destijds. Maar ook omdat ik hem gewoon even nodig had bij die Peugeot!
Er is destijds een hoop werk verzet aan de Partner.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Citrobenz » 10 jul 2009, 23:46

Sterk spul he zo'n Partner ;)
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jacob » 10 jul 2009, 23:54

Jongens jongens , ben gewoon een beetje zenuwachtig ik ben zo benieuwd hoe het meiske het doet met een nieuw hartje!
Vrijedagen tja ik weet het niet Govert,IK heb in iedergeval geen aanvraag gehad mbt een vrije dag als mede vorige week overigens,
en dit terwijl je wel elders bent gesignaleerd!!!!!!
Jacob

Berichtdoor JaapW114 » 10 jul 2009, 23:54

Henk,

Laat ik het zo zeggen, we zijn er blij mee. Zij omdat het helemaal aan haar verwachtingen voldoet, voor mij omdat ik er zo lekker naast kan zitten.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Jacob » 11 jul 2009, 00:02

Jaap,wie verwacht je allemaal morgen ochtend??
MAW taart of gebak.......
(het geluk moet gunstig worden gestemd toch?)
Jacob

Berichtdoor JaapW114 » 11 jul 2009, 00:10

Wiebren en Sander, Jij en ik en 's middags komt PeDe even buurten.
Dus we gaan voor gebak om het lot gunstig te stemmen, lijkt mij.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Jacob » 11 jul 2009, 00:12

WENSEN???
Ik
Jacob

Berichtdoor JaapW114 » 11 jul 2009, 00:14

Appeltaart? Maakt mij niets uit.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Jacob » 11 jul 2009, 00:17

Ging iets mis .
Ik zelf ga voor een Oud-Holandsche Moorkop EN een Bananen slof of zo....(2e koppie)
EN de rest gat voor?????
Jacob

Berichtdoor JaapW114 » 11 jul 2009, 00:26

Jacob,

Doe maar wat, ik lust alles en Wiebren heb ik nog nooit iets af zien slaan!

To morgen, ik ga maffen.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Jacob » 11 jul 2009, 00:29

Ja ik ook,maffen lekker MMMMMMMmmmmmmmGGGGGRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrr.......................
Jacob

Berichtdoor Markparket » 11 jul 2009, 01:26

Ik hoop dat Jacob een beetje slaapt vannacht....

Die stuitert door het huis, al nagel bijtend voor de nieuwe motor morgen denk ik;-)

Veel succes jongens!
Markparket

Berichtdoor JaapW114 » 11 jul 2009, 07:52

Mark,

Ja, een verse motor blijft altijd spannend, vooral omdat deze motor nogal een eind uit de buurt komt, dus een weekeindje onderweg geweest.
Ook was dit een motor met een handbak en de automaat uit de auto is dus ook weer aan de nieuwe motor gemonteerd.
Nog een slechte plek onder de ABS pomp tegen gekomen, waar nog aandacht aan besteed moet worden.

Maar waarschijnlijk worden er vandaag of morgen nog wel wat foto's en een verslag geplaatst.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor JantjeV8 » 11 jul 2009, 13:16

Zal ik even wat topics opsnorren over verzwaarde veren heren?? Met al die lekkernijen zal dat wel nodig zijn...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Liefhebber » 11 jul 2009, 19:50

hoi,

kijk dit zal ik wel missen,super gezellig forum hier.

en erg behulpzame mensen,ga zo door.
Liefhebber

Berichtdoor JaapW114 » 11 jul 2009, 20:26

Hallo Jan,

Mijn Benz heeft er hulpveren onder zitten, dat moet genoeg zijn!

Vandaag PeDe in Waarland met zijn nieuwe aankoop.
Ik moet zeggen, je hebt goed je best gedaan, nog wat oppervlakkigheden wegwerken en Peter kan weer jaren sturen.
Een mooie harde Benz, ongepoetst zo zie ik ze het liefst.

Vandaag stond Jacob boven de smeerkuil, maar volgende week zal ik eens wat zinvol geweld op de vulbout van het differentieel gaan uitoefenen.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Jacob » 12 jul 2009, 09:23

JAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gister eind van de middag alles aangesloten,vloeistoffen erin, alles dubbel gecontroleerd.
Wat is dat spannend zeg,zo spannend dat ik het eigenlijk niet durfde om het sleuteltje om te draaien en nog even het stuurwiel wilde vervangen voor een nieuwe!

Waarop Jaap vroeg doet ie het niet?
Ik zei ik durf niet zo eigenlijk.......
Jaap: KOMOP MAN,STARTEN DAT DING!!!

OK OK ik ga al(Tegen een grotere kerel zeg je geen nee)
Ik draai het sleuteltje om en na 3 seconden VROEMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!!
En mooi lopen,als een zonnetje,echt keurig stationair,uit zetten weer op nieuw starten 1 tik, en ze liep weer wat een genot .

Ik heb vanacht geslapen als een roos en in mijn droom ging het over ..........
juist het motortje en het inbouwen hiervan,moet niet gekker worden daar er normaal gesproken alleen maar mooie dames in voorkomen.

Vandaag nog even fine tunen alle vloeistoffen nalopen SHIT word net gebeld door m'n werkgever moet werken GVDDDDD.............

Hoop maar dat ik vanmiddag optijd wegkan om nog even naar Waarland te gaan.

Foto's volgen later nog wel.
Jacob

Berichtdoor JaapW114 » 12 jul 2009, 11:03

Inderdaad, als alles ingebouwd en aangesloten is lijkt mij dat je toch eerst wil weten of en hoe de nieuwe motor loopt. Een nieuw stuur monteren kan altijd nog. Het is natuurlijk een spannend moment, zit alles wel goed aangesloten en vast. Geen stommiteiten uitgehaald, geen vloeistoffen vergeten of de verkeerde vloeistoffen gevuld. Dubbelcheck en alles nog een keertje hardop nalopen, dan lijkt alles toch goed te moeten zijn. Starten, de startmotor loopt rond en al vrij snel loopt de motor, slaat af, weer starten en dan staat de nieuwe motor heel rustig te draaien, geen rare bijgeluiden? Ja toch, blijkt dat er nog wat olie in de stuurbekrachtigingspomp bij moet. Beetje olie erbij en weer een probleem opgelost. Vanmiddag nog de laatste puntjes op de i zetten en ook dit project is weer tot een goed einde gebracht, mede dankzij de inzet van Wiebren en Sander.
De sterke kant van Sander zijn die kleine handen van hem, kan op plaatsen komen waar wij net niet bij kunnen.

Overigens zou de bond tegen het vloeken een slechte dag hebben gehad gister, Jacob zou even de startmotor aansluiten. Eerst werd het volledige ontwerpteam van de 230TE doodgewenst. Wie hangt er nou op die plaats een startmotor! Na een uur ploeteren, vloeken, tieren en schelden dat het boutje van de stuurspanning niet in het draadgaatje past. Eerst maar koffie, dan zijn de gemoederen weer bedaart en met frisse moed weer begonnen om het boutje te monteren. Blijkt er al een boutje in te zitten! Boutje eruit, kabeltje er onder, boutje weer vast en klaar is Jacob.

Zelf heb ik nog een frame gelast voor bij de kolomboormachine en omdat een een of andere onverlaat mijn ster gejat had afgelopen week, samen met Sander een andere ster gemonteerd, met dank aan Wiebren voor de ster.
Toch ben je wel een held om die ster te stelen bij mij voor de deur, stel dat ik net naar buiten kom, dan krijg je toch een pak slaag! Mijn en dein is voor sommige mensen nogal moeilijk blijkbaar. Maar een Benz zonder ster rijdt toch anders, niet kompleet.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor JantjeV8 » 12 jul 2009, 12:29

Precies Jaap, met de poten van andermans spullen aflijven!!!

Voor de verborgen plekjes zijn van die spiegeltjes op een telescoop steeltje verrekte handig. Met een spiegel schroef je wel geen outje in, maar je ziet in elk geval dat dat gat al voorzien was...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Leon » 12 jul 2009, 13:13

Maar, wel enorm cool dat de nieuw ingebouwde motor het prima doet! De meeste mensen zouden zo'n auto afschrijven en verkopen. Enneh... we willen foto's zien :)

@Jaap: ik vind het toch bijzonder dat zoiets gewoon bij jou kan, serieus.
Leon

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek