[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
MB TEX of Leer en welke kleur? : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 19:24

MB TEX of Leer en welke kleur?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

MB TEX of Leer en welke kleur?

Berichtdoor BoutWout » 10 jul 2009, 13:58

Hoe bepaald ik welke kleur het interieur van mijn Mercedes is?

Zie de bijgevoegde foto (ik zal nog een betere proberen te maken)

Het is een W123 300TDT (USA) uit 1984

1. Hoe weet ik of het leer is of MB TEX (taxi-leer)
2. Welke kleur is het dan?

Ik vermoed:
MB TEX 167/467 Bambus
of
MB TEX 174 Safran - Light Tan

als het leer is kan het zijn:
264 beige
of
263 mahagoni
of
267 bambus

De wangen van de stoelen zijn een beetje rose verkleurd (en dat wil ik verhelpen) als dat helpt?

Post edited by: BoutWout, at: 2009/07/10 13:58<br><br>Post edited by: BoutWout, at: 2009/07/10 14:05

BoutWout

Re:MB TEX of Leer en welke kleur?

Berichtdoor DikkieDick » 10 jul 2009, 14:40

Boutwout,

Zo op de foto zie ik 6 banen. Dat betekent dat het leer zou moeten zijn. MBTex bestaat uit 5 banen.
Kleurcode kan ik zo niet herleiden van de foto.
DikkieDick

Berichtdoor Toontje » 10 jul 2009, 14:45

hoi hoi
als je het wil verven moet je ff op het topik groep zeeland kijken daar staat iets over je stoelen verven
groetjes tootnje

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor BoutWout » 10 jul 2009, 15:12

Als 5 banen MB Tex is en 6 Leer, dan is het dus echt leer. Jeu!

Dan ga ik eerst maar een met leer reiniger en cremé aan de gang om te kijken of het weer meer soepel en gelijk kleurig kan worden.<br><br>Post edited by: BoutWout, at: 2009/07/10 16:48
BoutWout

Berichtdoor DikkieDick » 10 jul 2009, 15:52

Ik kan overigens jouw genoemde mogelijke kleurcodes niet terugvinden op http://www.astralsilber.de bij de Polsterungen, maar misschien hadden ze in de USA andere codes/kleuren?
DikkieDick

Berichtdoor Karaca10 » 10 jul 2009, 17:33

@ boutwout

volgens mij is dat geen echt leer beige en die wangen die verkleurd zijn zie ik wel vaker bij die usa auto's
Karaca10

Berichtdoor Markparket » 11 jul 2009, 01:17

Als je je chassisnummer met wdp ( bv wdp123....) ervoor hier eens intikt en kijkt wat er zoal uitkomt?

http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Markparket

Berichtdoor Karaca10 » 11 jul 2009, 12:41

ik ben net wezen kijken naar mn losse stoel met mb tex deze heeft ook 6 banen en is géén Leder maar sky leder dus die op de foto is Sky.

dat neemt niet weg dat het geen goede kwaliteit is, integendeel gaat beter en langer mee dan echt leder.
Karaca10

Berichtdoor Haplo » 11 jul 2009, 19:52

Overigens ziet de kleur er uit als iets wat volgens mij 'Dattel' genoemd wordt.. Nummer oid weet ik niet..
Haplo

Berichtdoor BoutWout » 11 jul 2009, 20:11

aan de hand van het chassisnummer is het volgende eruit gekomen:

tex-leather java (154)

Weet ik dat ook weer. Iedereen bedankt!
BoutWout

Berichtdoor DikkieDick » 12 jul 2009, 00:49

Mooi... maar hoe zit het nou met die 5 en 6 banen? Ik had nl. begrepen dat als je 5 banen had het MBTex was en met 6 leer. En bij jou zijn het er toch 6. Of gaat de 'algemene' regel toch niet op? Anyone?
DikkieDick

Berichtdoor 2m1300TDT » 12 jul 2009, 02:22

kijk eens naar je hoofdsteun, aan de achterkant, echt leer heeft een naad, zie ook:

http://forumw123de.h1168362.serverkompe ... artlang=de

Leider wurde aber auch Lederimitat mit 6 Pfeifen hergestellt, findet sich häufiger bei Coupés und US-Fahrzeugen. Hier ist die Unterscheidung schwierig. Am sichersten an beschädigten Stellen zu erkennen (Textilrücken), notfalls bei Limo / coupé Rückbank rausnehmen und von unten betrachten, oder Fahrersitz mit Spiegel.

grofweg vertaald: jammer genoeg werd er ook imitatieleer met 6 banen gemaakt, vooral bij coupés en Amerikaanse (!) uitvoeringen. Verscil is moelijk te zien, het beste bij beschadigingen, aan de achterkant zit stof. Pak een spiegel en bekijk de onderkant van je stoel.

enne Boutwout, heb je je Dyane nog?<br><br>Post edited by: 2m1300tdt, at: 2009/07/12 06:17
2m1300TDT

Berichtdoor BoutWout » 13 jul 2009, 08:30

@2m1300tdt

Mijn (voorheen) dagelijkse Dyane is een paar weken geleden verkocht mede om de Mercedes te financieren :-)
Maar... ik heb nog 2 Dyane's in opbouw, dus ik ben het Citroen/A-type gevoel nog niet kwijt hoor!

Stik naadjes voor leer of MB tex is een duidelijk herkenning, ik ga zo even checken, weet het niet uit mijn hoofd.

Net de stik naadjes gecontroleerd. IK heb toch echt origineel MB TEX :-)<br><br>Post edited by: BoutWout, at: 2009/07/13 11:02
BoutWout

Berichtdoor Markparket » 14 jul 2009, 01:56

Toch handig, die Russische broeders he?;-)
Markparket

Keer terug naar Interieur