[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kontaktslot. : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 03:21

Kontaktslot.

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Kontaktslot.

Berichtdoor Theo300D » 01 okt 2008, 11:29

Wie kan mij adviseren wat ik moet doen.
Het probleem is dat mijn kontaktsleutel versleten is.
Ik heb er eentje bij laten maken maar dat hielp niks
omdat het een kopie van de versleten sleutel is.
Moet ik kijken naar een ander slot of kan ik ergens een nieuwe
sleutel bestellen?

Alvast bedankt voor het advies.<br><br>Post edited by: Theo300D, at: 2009/02/23 16:47
Theo300D
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor jan280CE » 01 okt 2008, 11:56

Een sleutel kun je gewoon bij de dealer bestellen.
Ik meende dat je voor zoiets de zgn datenkarte moet kunnen overleggen, maar de juiste procedure kan de dealer je wel vertellen
jan280CE
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Semrick » 01 okt 2008, 12:26

Maar de vraag is dan of je nieuwe sleutel wel zal werken met het afgesleten contactslot. Je kunt het natuurlijk proberen.
ALs dat niet lukt zul je een complete andere set moeten inbouwen (nieuw zal niet te betalen zijn dus dat wordt denk ik zoeken op de sloop).
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Govert » 01 okt 2008, 12:42

Een nieuw contactslotcylinder (eveneens te bestellen bij de dealer) is duur, maar niet onbetaalbaar. Een euro of 60. Die zet je er zo in. De vraag is wel of het contactslot versleten is, of alleen de sleutel. Je zou kunnen beginnen met het bestellen van een sleutel, als dat niet werkt ook een nieuwe contactslotcylinder bestellen.

Alternatieven zijn:

1. ander contactslotcylinder erin zetten (van de sloop). Nadeel is dat je dan twee sleutels hebt: voor de deuren en voor het contactslot

2. Alle sloten vervangen met een set van de sloop. Nadelen: veel werk, vervangende sleutels of cylinders bestellen bij de dealer gaat niet meer.

Bij de dealer wel je chassisnummer meenemen. De datakaart is nog beter, want daar staat het slotnummer op.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor agavengroen » 01 okt 2008, 13:03

Heb laatst zowel contactslot als sleutel vervangen omdat het contactslot begon te haken (als je dit herkent raad ik je aan het slot te vervangen: er komt een dag dat je het slot niet meer in stand 1 krijgt en dan kun je het slot niet meer uitbouwen zonden veel boor- en slijpwerk!)

er zijn verschillende opties:
- je kunt een nieuw slot met sleutel kopen voor ongeveer 35 euro. Dit is eigenlijk bedoeld als tijdelijke oplossing. De kwaliteit is exact hetzelfde, maar de sleutel past niet op je deursloten.
-je kunt aan de hand van het chassisnummer zowel een slot (de cilinder bedoel ik dus)(ong 35 euro) als een sleutel op nummer (nog eens ong 35 euro) bestellen. Daarmee kun je dus ook je deuren openen (mits die sloten origineel zijn natuurlijk)

alles bij de MB dealer, bij optie 2 willen ze wel de papieren en wellicht ook de auto zien.

inbouw is eenvoudig: draai het slot op stand 1, steek nu een dikke paperclip o.i.d. in het gaatje tussen de beschermplaat (zilver) van de cilinder en de zwarte stalen huls. Je duwt zodoende een nokje naar binnen waardoor je de huls eraf kunt draaien. De cilinder kun je er daarna gewoon uit pakken.

Ik zou niet gaan rommelen met oude sloten, meestal zij deze erg versleten en zoals ik al schreef: als echt blijft haken ben je echt de pineut.

succes, Vaes<br><br>Post edited by: agavengroen, at: 2008/10/01 13:39
agavengroen
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Theo300D » 01 okt 2008, 15:47

Allemaal bedankt voor het advies.
Ik ga gewoon een nieuwe cylinder met sleutel bestellen bij de dealer.
Is gewoon het beste denk ik.



Ik heb net een nieuwe cylinder met sleutel besteld bij de dealer.
Ik was voor 86 euro klaar en de sleutel past ook nog op de rest van
mijn 300D.
Weer geweldig geregeld.

Nog bedankt voor het advies.<br><br>Post edited by: Bartje, at: 2008/10/01 16:59
Theo300D
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Sietse » 03 okt 2008, 22:48

Probeer dit nog ff

Ik had ook problemen met het contactslot(haken) als ik de sleutel iets terug trok en wat heen en weer draaide deed ie het wel,ik zou ook een nieuw slot bestellen maar heb er eerst nog wat wd40 in gespoten en warempel hij doet het nu na een half jaar nog perfect! is het proberen waard.
Sietse
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Theo300D » 04 okt 2008, 13:13

Bedankt voor de tip Sietse.

Maar zoals je al gelezen hebt heb ik een nieuwe besteld.
Ben ik gelijk goed van dit probleem af.
Theo300D
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor JantjeV8 » 04 okt 2008, 14:24

Wat (nu eventueel nog ter info naar anderen) ook nog het overwegen waard had geweest:

Op de sloop een contactslot met sleutel op de kop tikken, ben je niet veel geld voor kwijt.
Dan een electronische centraal vergrendeling met afstandsbediening inbouwen. Die setjes koop je voor (vanaf) 40 euro en je krijgt een stukje extra comfort met de afstandsediening.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Bob250stijn » 04 okt 2008, 17:38

Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik heb gewoon aan de hand van mijn kentekenbewijs bij dealer een nieuwe sleutel besteld en deze werkt werkelijk voortreffelijk op mijn oude contactslot.Mijn oude sleutel was ook niet meer na te maken.
Avatar gebruiker
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 227
Geregistreerd: 30 mei 2008, 14:53
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Alex » 22 feb 2009, 22:51

Beste Stijn,

Ik heb ook een nieuwe steutel nodig, omdat het draaien niet meer gaat zoals het behoort.
Hij hapert aan het begin van het omdraaien.
Wat koste jou die nieuwe sleutel?

Gretjes, Alex
Alex
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Theo300D » 23 feb 2009, 07:57

Hoi Alex

Ik heb de mijn bij de dealer besteld.
Koste mij 38 euro.
En hij past bij mij op alle sloten.
Is wel duur vind ik maar je hebt de originele sleutel weer.
En dan gelijk er maar eentje bij laten maken voor reserve.
Dat kun je bij elke sleutelboer laten doen.
Die is dan veel goedkoper.<br><br>Post edited by: Theo300D, at: 2009/02/23 06:58
Theo300D
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 12:43

Oke, dit lijkt mij een goed plan. ga vanmiddag een nieuwe sleutel bestellen.

Maar nu moet nog wel het oude blokkerende slot eruit...
Hoe pak je zoiets nu aan. Het is een krappe boel.
Met een slijptol kom ik er niet zo makkelijk bij.

Hoe kun je het beste te werk gaan?

Alex
Alex
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor agavengroen » 23 feb 2009, 14:36

alex,

als je het slot nog een keer gedraaid krijgt (al moet je een uur proberen): draai het slot op stand 1 en druk een pinnetje (bijvoorbeeld een rechtgebogen dikke paperclip) in het gat tussen cilinder en zwarte huls. Het pinnetje drukt een palletje naar binnen: je kunt de huls er dan af draaien en het de cilinder er gewoon uitpakken.

als je het slot onmogelijk gedraaid krijgt:
helaas, dat is een groot probleem en je zult het hele slot moeten vernielen (zie een uitgebreide beschrijving op dieselgiant.com)

succes, vaes
agavengroen
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Hans230E » 23 feb 2009, 15:33

Mijn contactslot begint ook te haperen.
Na veel gedoe krjg ik de sleutel rond.
Is het ook mogelijk om het contactslot te verwijderen en tijdelijk even zonder contactslot te rijden?
Dit omdat ik de komende weken krap in mijn tijd zit.

Zijn er risico's zoals het stuurslot schiet tijdens het rijden op slot, ik noem maar wat.
Kan je de auto dan starten met een schrouverdraaier of zoiets?
Ik hoor lees graag.
Groet,
Hans
Hans230E
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 17:49

Hoi Vaes,

Het is zover, het slot doorgeslepen, maar nu blijft er een rest-huls in de stuurkolom zitten.
De pen is er wel uit, waardoor de blokkering eraf is.

Nu zit ik even te dubben hoe nu verder...

Het moet er wel uit!!!!
Alex
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Alex » 23 feb 2009, 17:53

Hoi Hans, er zit volgens mij niets anders op dan een nieuwe cilinder met sleutel te kopen.
Te bestellen bij de dealer: Ongeveer 100 Euro moet ik er deze week voor neeerleggen.

Had het eerder moeten doen, want nu moest ik de boel slopen en dat is best lastig, hoor!

Alex
Alex
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Limpsalot » 16 jul 2009, 10:33

Beste Benzers,

Aangemoedigd/afgeschrikt door de ervaringen in dit topic heb ik ook maar 96 euries aan MB gedoneerd om mijn haperende contactslot te vervangen.

Na demontage bleek inderdaad dat de cylinder flink moeite had met draaien en ik was er dus van overtuigd dat met het inbouwen van mijn mijn mooie nieuwe soepel draaiende slot het euvel verholpen zou zijn.

Bij de eerste keer starten ging het inderdaad vlekkeloos, maar hij stond toen niet op stuurslot. Stuur rechtgezet, sleutel eruit en opnieuw proberen: was bijna niet meer van het stuurslot af te krijgen!

Het enige verschil tussen de oude en de nieuwe situatie is dus -/- 96 euro.

Heb ik iets verkeerd gedaan bij het inbouwen?
Moeten de wielen misschien recht staan als je slot in bouwt? Of in een andere speciale stand?
Kan ik het stuurslot eventueel definitief verwijderen?

Graag jullie deskundige meningen!

Groeten, Roel

P.S. Ben overigens nog elke dag blij met m'n fantastische Benz!
Limpsalot
 


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor Brijn » 16 jul 2009, 13:20

Ik heb twee weken terug ook het slot vernieuwd en was 58 euro kwijt ?!?!
Avatar gebruiker
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 895
Geregistreerd: 10 nov 2005, 13:59
Woonplaats: Marnaves, Frankrijk
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kontaktslot.

Berichtdoor wallie71 » 16 jul 2009, 16:20

hi ik heb de mijne ook vervangen en was echt maar 2 minuten werk wielen stonden ook niet helemaal recht maar heb nergens last van met stuurslot maar in een ander topic kan je lezen dat er twee typen sloten zijn en als je de verkeerde inbouwt dus wel het probleem kan krijgen dat je de boel niet meer kan draaien
wallie71
 


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron