door JaapW114 » 17 jul 2009, 21:13
Heren,
Sinds enige tijd zijn de werkzaamheden in Maarssen afgerond, zie ook Maarssen in de prut. Nu aan het werk in Waardenburg, op twee locaties, er worden daar een nieuwe waterzuivering en een geluidsscherm langs het spoor gebouwd. Blijkbaar ben ik breed inzetbaar en wissel beide locaties dan ook af.
Langs het spoor zijn we aan het incasing boren, je neemt een stevige mobiele kraan en drukt een pijp de grond in, dan neem je een stevige hydraulische aangedreven grondboor en gaat in de pijp de grond wegboren, ondertussen druk je de pijp dieper de grond in. Gewenste diepte bereikt, even checken met de roterende laser, dan laat je de de heipaal erin zakken. Nog even de juiste positie bepalen en kijken of de paal waterpas staat, dan aanvullen met zand en grout, een soort snelcement. Pijp eruit trekken en weer een paal klaar, nog maar een kleine 400. Deze werkzaamheden vinden plaats naast een dubbelspoor waar de treinen ca. 130 km/uur rijden, daardoor kunnen we niet overal goed bij en zijn er week 37 en week 43 weekeinden buitendienstelling van het spoor gepland en wordt er 52 uur in shifts gewerkt, er wordt dan vanaf het spoor geboord met meerdere kranen tegelijk. Lekker hectisch en gewoon doorbuffelen.
pijp de grond indrukken
steeds dieper
boor eruit en even achteruit draaien, vliegt het zand eraf
dit is de grondboor
dit zijn de palen die in het gat komen
alle info staat op ieder paal afzonderlijk
hier worden water en grout gemengd en via een slang met spuitmond naar het boorgat gebracht
beetje reclame, vooral de machinist is uiterst bedreven met zijn kraan<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/07/17 23:33