door JaapW114 » 20 jul 2009, 22:28
Henk,
90,- euro per uur vind ik een vrij stevig uurloon, zeker als ze voor storingen een nog hoger tarief rekenen. Ik kom met een auto vol gereedschap en dan kan ik afhankelijk van de soort klus tussen de 35 en 40,- euro per uur excl. btw schrijven. En wij stoppen niet om 17.00 uur, maar vaak pas als de klus klaar is, staan in weer en wind altijd buiten. Heb nog een werkplaats met een hoop gereedschap, ook daar moet de huur, stroom en water van betaald worden. Ik kan er prima van leven en klaag ook niet, mede omdat mijn vriendin ook een leuk inkomen heeft.
Maar ik heb het idee dat er wel erg veel "onderdelenwisselaars" rond lopen in de garages tegenwoordig. Dan vind ik die 90,- euro te veel, misschien moeten de garages ook eens wat aan hun overhead doen, een wat minder luxe showroom in combinatie met een beetje extra service werkt volgens mij veel beter. Ook hoeft de verkoper niet in een driedelig kostuum rond te rennen met de strop al om zijn nek. Zelf heb ik meer vertrouwen in de verkoper met een overall aan, die weet hoe de techniek werkt in plaats van een snotneus die alleen de opties bij elkaar op kan tellen om tot een prijs te komen en je het antwoord schuldig moet blijven als je hem vraagt hoe al die fijne opties precies werken, krijg je een folder in je handen waarin je alles kan terug vinden.
Jaap