door JantjeV8 » 20 jul 2009, 13:50
Hallee heren,
Even 2 dingen:
Ik meen dat ik de diff-olie van die 300 ververst heb, in elk geval is dat wel een standaard 'procedure' bij mij. Moet m'n eigen sterk vergissen als dat niet gebeurd is.
Voor wat betreft die automaat:
Vanuit stilstand optrekken deed ie mijns inziens perfect, ik heb nooit getwijfel gemerkt. En volgens mij altijd keurig in z'n 1. Wanneer hij wel eens wat twijfelde was op het moment dat je bijna stil stond en dan weer gas geeft. Je kwam dan net op een moment dat hij heel even terug naar 1 ging en direct weer terug naar 2, maar vanuit stilstand herken ik het echt niet.
Slippen doet hij wel eens bij koude motor. Als je dan rustig optrekt, wilde hij tussen 2 en 3 wel eens even in toeren oplopen. Voordat je 2 minuten verder bent was dat al weer over. Verder slipte de bak volgens mij niet, ook niet met aanhanger.
Dat de schakelmomenten niet helemaal volgens het boekje gaan, zou best kunnen. Ik heb de modulator op gevoel afgesteld. Gewoon heel vaak proberen en iedere keer een kwartslagje draaien. Ik weet dat als hij een halve slag losser staat wel begint te slippen, dus hij staat behoorlijk in de ondergrens afgesteld zal ik maar zeggen. Bij volgas schakelt hij iets over de 80 op de teller. Qua vermogen vond ik dat toch wel goed oppakken. Bij rustig optrekken schakelt hij keurig op de oranje streepjes. en 45 in z'n 4 was geen probleem. Ook bij volgas schakelde hij niet bokkerig, dat neemt hij keurig op, ook zonder geslip.
Wat misschien nog fijn gesteld kan worden:
Als je vanuit stilstand stevig optrekt, maar bij 60km/u besluit om toch die snelheid aan te houden en dus de gas langzaam terugneemt, schakelde de bak niet automatisch door naar 4. Dan moet je hem even helpen met de gas pedaal te lossen. Op een of andere 'dacht hij dan dat hij nog niet door hoefde te schakelen'. Dat zou wel door dat vacuum dempertje/terugslagklepje kunnen komen wat Govert zojuist heeft omschreven. Mij is dat in elk geval nooit opgevallen.
Overigens is Govert erg duidelijk in z'n uitleg, erg leerzaam. Het blijkt wel dat je zonder nauwkeurige vacuummeter eigenlijk weinig kunt beginnen.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2009/07/20 13:55