[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
auto wil niet starten : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:22

auto wil niet starten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:auto wil niet starten

Berichtdoor drieske » 23 jul 2009, 23:53

Natuurlijk kan je auto weer gemaakt worden en rij je straks weer heerlijk in je 230E. Alle begin is moeilijk maar daar leer je van.
n.b. Als je de bougiekabel vervang doe dat dan altijd 1 voor 1, dan kan d'r niks fout gaan.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Leon » 23 jul 2009, 23:58

Idd, zo doe ik het ook.. en raad eens waarom...

Ik denk stiekem even terug aan een volvo 340 1.4.. "even" de ontsteking stellen en toen 3 uur lang uitzoeken waarom ie niet meer wilde lopen... 2 kabels omgedraaid.....
Leon

Berichtdoor JantjeV8 » 24 jul 2009, 07:21

Als ik zo'n probleem onder handen krijg, kun je zoals Majiksimon zegt wel de eerste ingevingen even proberen, maar het blijkt ozo vaak dat dat niet het resultaat sorteert waarnaar je op zoek bent.

Probleem met die zaken, is dat er bijna altijd al aan de auto geprutst is. Dat begint met een te laag stationair toerental, dus de schroef wordt verdraaid. 2 weken later sputtert hij weer een beetje. Bougies er uit, 1-tje lukt niet dus die laat maar zitten en de andere worden netjes afgesteld---> verschil en dus onbalans. Zo gaat dat nog 3 keer en pas dan ligt het ineens aan de nieuwe kabels die niet in het juiste gaatje geprikt worden.
Het is maar een voorbeeldje, maar meestal staat zo'n motor volledig van slag.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jabielo » 24 jul 2009, 16:02

Hallo iedereen,

De Benz doet het weer, de anwb heeft het probleem verholpen er zat namelijk een slang los onder het luchtfilter,de monteur van de anwb heeft de slang weer op zijn plek gezet en de Mercedes liep weer als vanouds,ve rder niks mis met de auto.

nogmaals bedankt voor het meedenken.
Jabielo

Berichtdoor Jabielo » 24 jul 2009, 16:02

Hallo iedereen,

De Benz doet het weer, de anwb heeft het probleem verholpen er zat namelijk een slang los onder het luchtfilter,de monteur van de anwb heeft de slang weer op zijn plek gezet en de Mercedes liep weer als vanouds,ve rder niks mis met de auto.

nogmaals bedankt voor het meedenken.
Jabielo

Berichtdoor Leon » 24 jul 2009, 21:26

Backfire gehad zeker?<br><br>Post edited by: leon, at: 2009/07/24 21:26
Leon

Berichtdoor MajikSimon » 25 jul 2009, 00:41

Mooi

Ik zie dat ik het al had genoemd:P

Dat is het namelijk bijna altijd bij dingen die plots onstaan, heel vaak zijn er dingen losgeschoten tijdens het monteren.
Ik heb dat ook al een paar keer gehad, beste is even rust te nemen en de volgende dag uitgerust er nog eens tegenaan te kijken. Nu heeft de anwb dat gedaan, de volgende keer doe je het zelf (die slang althans:)
MajikSimon

Berichtdoor henklith » 25 jul 2009, 12:05

Ja zo heeft het allemaal toch nog een happieend, dankzij de ANWB, waar ik al sinds mensen heugenis lid van ben, en de keren dat ik er gebruik van heb gemaakt op de vingers van een hand te tellen zijn :o)) Gelukkig.

Ik wil alleen (voor deze keer) nog even een serieuze opmerking maken.
Namelijk dat als je naar een rare/lastige fout op zoek bent, je niet te veel dingen tergelijkertijd moet gaan veranderen, een voor een, en kijken wat het effect is.

Ik zeg dat ook uit eigen ervaring, het was bij ons in de computerbanche dan ook een doodzonde om ter oplossing van een bepaald al dan niet intermiterend probleem (ik praat nu over hardware zaken) meerdere dingen tergelijkertijd te doen.
Je zal zien er veranderd mogelijk wel iets, het oorspronkelijke probleem is mogelijk zelfs weg!?
Maar je introduceerd gelijk weer een ander probleem, en op een gegeven moment is alle logica foetsie :o((

Groet, Henk
henklith

Berichtdoor MajikSimon » 25 jul 2009, 15:54

Zo denk ik er ook helemaal over henk...

ik heb dat ook een eens gehad, zonder dat je het doorhebt introduceer je meer problemen, want de zaak werkte niet en daarna nog niet. Dus je weet niet of je veranderingen een positief gevolg hebben/hadden.

Maar ik weet hoe vervelend het is ergens te staan zonder hulp en zonder telefoon of niks.Enige wat je kan doen is rustig blijven en blijven proberen met de zaken die je hebt. Heel vaak bij dit soort acuut onstane problemen, is het iets met een slang, vacuum, of een elektrisch probleem. Of een verstopt filter. Vrijwel alle andere dingen veranderen meer geleidelijk.

Succes met de auto verder

edit: allemaal spelfouten...<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2009/07/26 01:55
MajikSimon

Berichtdoor henklith » 25 jul 2009, 16:25

Ha ha Simon,, ik merk dat jij ook uit ervaring praat!
Dat doe me weer denken aan,,, wat zal het zijn,,, nou laat ik zeggen 38 jaar terug, ik kwam met mijn 200D heckflosse uit Wou (bij Rozendaal) en ik reed naar huis (utrecht, nog immer), ergens bij Gorkum ging dat dieseltje steeds langzamer rijden, en het is toch al geen snelle jongen :o)).
Ik de motorkap maar is open, alles in het donker natuurlijk, tja,, laat ik is het grof filter los nemen, dat is zo,n leuk soort buisje met een beugeltje en een schroefje daar weer op.
en ja hoor een hele hooiberg troep zat tegen het draadfiltertje aan.
lekker schoon gemaakt, en daar ging die weer de witte reus!.
Zeker met tempo 100 naar huis gescheurd :o))
Weer geen wegenwacht onnodig hoeven laten komen!
Puntje onderhoud, ok je hebt gelijk, maar ja ik moest zeker toen! nog heel veel leren als gast van een jaar of 26.

Groet, Henk
henklith

Vorige

Keer terug naar Techniek