[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vraag over een andere auto : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 16:54

vraag over een andere auto

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

vraag over een andere auto

Berichtdoor wallie71 » 25 jul 2009, 12:48

ahum ik weet dat het niet hoort maar ga het wel doen ik heb thuis een volkswagen cabrio uit 1986 met de 2h 1.8i motor nou is het zo dat deze motor ongeveer 1liter olie verbruikt op 1200 kilometer is dit het einde van de motor of zeggen jullie gewoon lekker door blijven gaan met die wagen zit namelijk een beetje in twijfel of ik het blok moet vervangen of revieseren of is 1 liter op 1200 kilometer nog normaal?
btw deze auto heeft ook een overeenkomst met de W123 de 2h motor van golf staat er om bekent dat het uitlaatspruitstuk scheurt tussen cilinder 2 en 3 lol zag hier pas een topic dat dat ook het geval is met de W123

groetjes walter
wallie71

Re:vraag over een andere auto

Berichtdoor Jeroen » 25 jul 2009, 13:41

Walter,

Je kunt alles vragen op dit forum, alleen als het niet over de W123 gaat is het beter om dit in het onderwerp "parkeerplaats" te plaatsen.

Ik denk dat 1 liter per 1200 km aan de hoge kant is, maar zeker nog geen reden om de motor af te schrijven. Af en toe een litertje olie is stukken goedkoper dan een nieuwe motor of de motor reviseren.

Zolang de motor het verder goed doet, zou ik olie blijven toevoegen en verder niets doen!

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 25 jul 2009, 15:05

je hebt als voordeel dat je altijd verse olie in je blokkie hebt :-)
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Semrick » 25 jul 2009, 15:41

Onderwerp verplaatst naar Parkeerplaats.

VW heeft als norm dat gebruik van 1 liter olie op 1000 km nog als acceptabel gezien wordt. Dit staat zelfs in de instructieboekjes.

Net als Jeroen zou ik zeggen gewoon zorgen dat de olie op pijl blijft en lekker door blijven rijden.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor wallie71 » 25 jul 2009, 18:55

ok thnx mannen en sorry dat ik het hier geplaatst heb zal volgende keer het in de pakeerplaats zetten

groetjes walter
wallie71

Berichtdoor Citrobenz » 25 jul 2009, 19:27

Hallo Walter,

Het olie verbruik is een probleem bij verschillende VW motoren.
Jaap heeft hier ook al eens mee te maken gehad.

Het ligt er aan wat voor olie er in zit, een andere olie doet wonderen.
ook de motor eens goed schoonbranden op de snelweg schijnt hier goed te helpen.

succes
Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor cruizz » 25 jul 2009, 19:45

Ik zou me geen zorgen maken om de motor.
Ook met dat verbruik kan die waarschijnlijk nog wel even mee.

Weet je zeker dat het niet ergens uitloopt?
Mijn ervaring is dat oudere VW´tjes vaker last hebben van oud rubber/kunstof wat niet meer helemaal lekker is.

Onderstaande 1.8 uit ´90 (niet van mij, maar ik regel het onderhoud) lustte ook wel een slokje olie.
Dat was voorbij toen hij bij 112.000 een nieuwe koppakking kreeg.
Ook wil hij af en toe wat nieuwe rubber aansluitingsdingetjes/tussenstukjes. Laatste keer was het waar de koelvloeistof het blok ingaat.
Ook mijn ´91-er Polo staat erom bekend dat hij bij 150.000 een nieuwe koppakking wil. En ook die heeft al wat rubber/kunsstof tussenstukjes versleten.
En af en toe een nieuw relais voor het een of ander vinden ze ook niet vies.

Nu heeft de Golf een lekke uitlaat en de Polo moet een nieuw brandstofrelais..
Mijn oude ´86-er 205 had nooooooit wat, ook niet bij 240.000 kms..

Blijft een rare combi, Benzen en VW´tjes..
Ik had er toch liever een Porsche bij geloof ik

cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor henklith » 25 jul 2009, 19:45

Er zijn wel meer overeenkomsten tussen VW en MB Wallie.
Ook een Mercedes motor kan flink wat olie verbruiken, mijn 220SE verbruikt ongeveer een liter op de 500Km, heb gelezen dat dit ook nog acceptabel is :o))
Ik had vroegar (ik heb daar net nog iets over geschreven op een of ander onderwerp) een 200D bij elk tankstation moest ik even het terrein op rijden, niet om te "pinkelen", zo oud was ik toen nog niet :o)), maar om effe een litertje olie bij te vullen.
Was ook wel tijd voor een grote beurt toen.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor wallie71 » 25 jul 2009, 22:03

ok mannen bedankt nogmaals voor de info ik gebruik 15w40 en hij lekt nergens olie dus het is echt verbruik btw cruizz lijkt mij vw wel ik heb precies de zelfde lol heb thuis ook nog een caddy dus dat is wel helemaal een vreemde combi met een Benz dat is trouwens zeker een olieboot ligt een 5.7diesel V8 in

groetjes walter
wallie71

Berichtdoor cruizz » 25 jul 2009, 23:00

Haha Wallie, goeie keus!
Inmiddels heeft deze trouwens wel zwarte BBS velgen erop, maar dat is alleen omdat daar goed rubber op zit.
Als het volgende dakje weer wit is komen de witte velgen weer terug.

Maar ehh, waar heb je die 5,7 Diesel V8 in zitten? dan heb je het niet over een VW Caddie denk ik..
O, wacht; *google´t cadillac diesel 5,7 V8"
Ahh.. een eldorado?
Leuk!

En ik vind grote amerikanen en W123´s niet zo´n gekke combi hoor, ik zou graag ooit, als 4e auto ofzo, een Buick Riviera boattail hebben..
Maar ik klaag niet met 1 Benz een oude Polo hoor.<br><br>Post edited by: cruizz, at: 2009/07/25 23:02
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor wallie71 » 26 jul 2009, 07:42

dat is lachen ik heb er dus ook bbs onderzitten hahaha en wat betreft de caddy is idd een eldorado
ja een buick riviera boattail die staat ook op mijn verlang lijstje maar hellaas mij portomonee die wil het niet

groetjes walter
wallie71

Berichtdoor cruizz » 26 jul 2009, 11:56

Haha, great minds think alike Walter!
..maar ik moet wel toegeven dat ik een verlanglijstje van zeker 50 auto´s heb, dus zo moeilijk niet is het om een paar dezelfde te hebben ;-)

Met een W123, een Cabrio en een Amerikaan heb je toch een heel aardig wagenpark!
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor wallie71 » 26 jul 2009, 12:03

ja idd alleen de buren vinden het niet zo leuk cabrio staat in de garage de rest gewoon in de straat buiten dat staat er ook nog een bedrijfs auto van me in de straat dus ik ben aardig vrienden aan het maken lol fijn dat pakeer probleem en iedereen maar naar mij wijzen hahahaha
wallie71

Berichtdoor JaapW114 » 26 jul 2009, 12:21

Bekent probleem, als iedereen hier thuis is staan er ook zes voor de deur. Daar zijn die woonwijken niet op gebouwd. Nog geen een parkeerplaats per woning, was in de jaren zeventig blijkbaar voldoende!
JaapW114

Berichtdoor cruizz » 26 jul 2009, 12:29

Haha, wat een barbaren!
Juist mooi, een W123 en een Eldorado in de straat!
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder

Keer terug naar Van alles en nog wat....