Govert,
Bedankt voor je input.
Ik heb inmiddels je post gelezen en de foto bekeken. Ik heb een electronische ontsteking (J-of K-Jetronic, welke weet ik niet precies) dus ik moet gewoon punt a opzoeken onder die dikke witte weerstand en daar een kabel aan maken naar de TD aansluiting neem ik aan.
De plus moet aan zekering 12 las ik. Ik begrijp dat dit dus een constante plus is en geen plus ACC? Kan ik daar de constante plus die op de klok staat niet voor gebruiken?
Econometer heb ik nu ook dus ik kan het slangetje waarschijnlijk gewoon overzetten.
Wat die lampjes betreft: 1 zit er wel in, achter het witte venstertje. Er ontbreken meerdere -zeer noodzakelijke- lampjes dus ik denk eigenlijk niet dat je er zonder meer van uit kan gaan dat ontbrekende lampjes geen functie kunnen hebben. In mijn standaard paneel zitten geen lichtvenstertjes op die plaats dus ik denk (hoop?) dat het een of andere luxe optie is voor het signaleren van dingen. Ik weet alleen niet welke dingen.
Ik kan natuurlijk een lampje op het deurcontact aansluiten of zoiets maar daar koop je niet zoveel voor he
In ieder geval weet ik nu meer over de toerenteller, dan kan ik daar verder aan gaan knutselen!
Overigens: hoe voer je kabels door van onder de motorkap naar binnen? Moet je daar gaten voor boren en zoja is daar een goede plek voor aan te wijzen?
Groeten, Roel