[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remslangen vernieuwen.....? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:24

Remslangen vernieuwen.....?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remslangen vernieuwen.....?

Berichtdoor Merkedez » 04 aug 2009, 13:21

Goedemiddag medestrijders....,

Het is mooi weer en vakantie en dus tijd om de Benz weer in betere conditie te krijgen... want in de wintertijd is het mij te koud om buiten op de straat onder de Benz te liggen....

Huidige klus is een remklauwrevisie voorzijde...het nodige reeds gevonden hier op het forum en tot zover gaat alles ook redelijk naar behoren op een detail na.... Ik kan de remslangen aan niet loskrijgen van de carrosserie. Het blikje waar ze op zitten begint al gevaarlijk mee te buigen. Ik heb de slangen al zo kort mogelijk doorgesneden, zodat er een dopsleutel op past, een weg terug is er dus ook niet meer.....

Iemand een tip of doe ik wat verkeerd misschien...?

Ik hoor het graag.

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:Remslangen vernieuwen.....?

Berichtdoor bartolo66 » 04 aug 2009, 13:43

Hallo Marinus,

Gebruik je wel twee sleutels? Het is verstandig om het gedeelte waar de slang aan vast zit vast te zetten en dan aan de leiding zijde te lossen. Mijn ervaring is dat het onderste deel wel eens vast wil zitten aan de schetsplaat.
Op voorhand alles met een staalborsteltje op een boormachine schoon maken en eventueel inspuiten met WD40.

Succes,

Bart <br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2009/08/04 13:43

bartolo66

Berichtdoor Brijn » 04 aug 2009, 14:29

Klopt als een bus: je moet helemaal niet aan de "moer" van het slangetje draaien! Maar alleen maar aan de "moer" van de remleiding!
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bartolo66 » 04 aug 2009, 19:44

vooruitlopend op de zaken (sorry). Ik zie wel eens dat die remleidingen met een hele rare kronkel vast zitten. Maak de slang eerst vast aan de klauw, monteer de klauw en maak dan pas, als laatste dus, de verbinding met de remleiding in orde. Op deze manier zit er geen slag in de leiding.

Groet,

Bart<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2009/08/07 23:35
bartolo66

Berichtdoor Merkedez » 06 aug 2009, 13:00

Bart En Brijn, bedankt!

Ik deed het inderdaad verkeerd. Had de contstructie niet goed doorzien maar zoals jullie aangaven is het nog net op tijd goed gekomen. Zo zie je maar weer dat je door ondeskundigheid de boel snel kunt vernielen.

Heb het spul er bijna weer opzitten en dat moet het er weer een tijdje tegen kunnen.

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969

Keer terug naar Techniek