[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dashboard verlichting 200D : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:50

Dashboard verlichting 200D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Dashboard verlichting 200D

Berichtdoor lleeoo » 04 aug 2009, 15:15

Hallo lui, ik ben nieuw op dit forum dus nog ff wennen.
Ik ben Leo Verheij, 65 jaar en ik woon in Rozenburg Z-H.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een 200D uit 1982, 2 problemen tot dusver.
De verlichting van snelheidmeter en de andere meters werkt niet, zekeringen zijn in orde, misschien
heeft iemand een tip voordat ik de boel moet gaan slopen???
Verder wil de verwarming niet warm worden, dat zal wel lastiger worden denk ik.
Vast bedankt voor de reactie's.
lleeoo

Re:Dashboard verlichting 200D

Berichtdoor Bogent » 04 aug 2009, 15:37

Dashboard verlichting kan zoveel zijn, daar is op dit forum al heel veel over geschreven. Als je rechtsboven het scherm bij search forum invult dashboard verlichting heb je denk ik keuze genoeg.
Maar kijk eerst even of het niet de regelknop van de dashboard verlichting is, je zou de eerste niet zijn die dat overkwam. Dat is de knop links onder de km teller draai daar maar eens aan.
Bogent

Berichtdoor siko13 » 04 aug 2009, 18:28

het klopt helemaal wat bob zegt.
Maar als dat niet werkt moet je de dimmer gewoon even doorlinken.
dan schakel je de dimmer uit en brand de verlichting altijd op zijn felst. (niet irritant veel licht gelukkig)
de dimmer zit achterop de tellerconsole een wit kastje.....
succes
siko13

Berichtdoor FrankG » 04 aug 2009, 22:03

Wat betreft de verwarming, wordt het koelwater warm?
Als dit koel blijft: thermostaat vervangen (ca 25,-).
FrankG

Berichtdoor FrankG » 04 aug 2009, 22:03

Wat betreft de verwarming, wordt het koelwater warm?
Als dit koel blijft: thermostaat vervangen (ca 25,-).
FrankG

Berichtdoor lleeoo » 04 aug 2009, 22:38

Bedankt voor jullie reactie zover, de waterslang die naar de verwarming gaat is warm, en de temp.meter op het display geeft tijden het rijden 80 graden aan.
lleeoo

Berichtdoor Govert » 04 aug 2009, 22:48

Dan moet je denken aan de kraan of de bedieningskabels naar de kraan. Als je aan de verwarmingsknoppen draait, moet je de kachelkranen (op het schutbord aan de passagierskant) open en dicht zien gaan. Zie je dat de bediening wel werkt, dan zal je de kachelkranen moeten demonteren om te kijken of ze nog functioneren.

Daarna kijken naar de kachelradiateur en de luchttoevoer.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor lleeoo » 05 aug 2009, 15:14

Ik heb een tijdje met de knoppen zitten stoeien, auto heeft de afgelopen 2 jaar maar 600km gelopen, dus rust roest zullen we maar zeggen,de verlichting brand nu op een lage stand, wil niet hoger maar voor rijden in het donker net voldoende.
Ook de verwarming ging weer werken naar een tijdje open en dicht draaien, voorlopig ben ik weer happy.
bedankt voor jullie reactie.
lleeoo

Berichtdoor Bogent » 06 aug 2009, 08:45

De verlichting zal ook niet feller kunnen branden, de W123 is qua dashboard verlichting onderbedeeld. Het zijn maar twee 3 watts lampjes daar kan je niet meer van verwachten, maar zet er geen zwaardere in want dan heb je na verloop van tijd helemaal geen licht meer omdat dan de plastic lichtgeleders wegsmelten en zwart branden.
Bogent

Keer terug naar Techniek