MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 12:30

Onderdeel volgens catalogus totaal anders?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Onderdeel volgens catalogus totaal anders?

Berichtdoor Nol » 23 jul 2009, 12:15

Hallo,

Even een vraag over de afdichtings doppen van de dorpels(Buitenkant onderlangs).
Ben bezig met de dorpels aan de binnenkant te behandelen!
Poging om de roestduivel zo lang mogelijk weg te houden.

Betreft een 123 T uit 1984.

Gezocht op de catalogus cd en gevonden: 000 997 4020 Verschlusscheibe Langstrager aussen.

Bestelt bij de dealer en binnen gekregen alleen deze doppen zijn ongeveer 3 maal zo plat als de doppen die er dus in gezeten hebben!?

Wel geprobbeerd of ze passen, maar gaat voor geen meter!

Nummer op een dop zichtbaar gemaak en voor zover ik het goed heb is dit: 110 987 0544!

Snap er niets van!

Wie kan hier wat duidelijk bieden?

Alvast bedankt,

Arnold
Nol
 


Re:Onderdeel volgens catalogus totaal anders?

Berichtdoor drieske » 23 jul 2009, 23:46

Kenteken ff meenemen naar de MB-dealer + een oude dop, er zijn veel verschillende doppen! Even meekijken op 't scherm en aanwijzen welke je nodig hebt. Doppen kun er makkelijk indrukken met een beetje vasaline en de dorpels inspuiten met Terotex(een Henkel product), kwam ooit een X als beste uit een Duitse test...
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Onderdeel volgens catalogus totaal anders?

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 12 aug 2009, 22:14

dat is een bekend probleem. Probeer je rubberen doppen heel te houden. Ik heb hetzelfde gehad uiteindelijk willen ze er wel in maar met veel pijn en moeite. ik heb ze als het ware vastgelijmd met een dikke vette pap van lijnolie en zuivere bijnenwas. het pas inderdaad voor geen meter! maar ja het moet toch dicht
AdriaanVogelzang
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten