Dag,
Dit weekend geprobeerd de eerste diagnose te stellen m.b.t. mijn centrale deurvergrendeling (ZV).
Die werkte niet, maar wel ging op bepaalde momenten mijn achterdeur open tijdens een ritje.
Ik heb met de info van Trouwkoets, van een aantal jaar terug, mijn kennis behoorlijk verhoogd maar ik ben er nog niet uit.
Nadat ik 'alles' nagelopen heb en wat loshangende slangen weer bevestigd heb, werken alle deuren plus het tankdop-slot.
Alleen na het uitzetten van de motor lukt het me nog om ze allemaal dicht te krijgen, maar dan al bijna niet meer open. De druk lekt blijkbaar weg.
Toen heb ik steeds 1 deur verbonden gehouden met de bestuurdersdeur en de rest afgedopt. Maar dan blijft bovengenoemd probleem bestaan.
Wel kan ik als ik de bestuurdersdeur en de deur daar achter (links dus) samen verbindt, en de rest afdop, na het uitzetten van de motor zeker 10x open en dicht doen. Als ik de 2 deuren gewoon 1x op slot doe en een half uur wacht, kan ik ze niet samen meer open krijgen. Ook hier moet de druk weggelekt zijn.
Als ik aan de middelste slang van de bestuurdersdeur voel (met draaiende motor) voel je hem duidelijk zuigen. (zie foto)
De slang naar de achterklep is volgens mij ook niet lek.
De wagen heeft ooit een aanrijding aan de voorkant gehad en ik heb op mijn koplampen geen slangen aangesloten staan. Ik zie ook niet waar die eventueel zouden lopen.
Zelf ben ik niet zo'n techneut, maar kom altijd ver met gewoon proberen. Ik weet alleen niet waar ik me nu op moet concentreren.
Wie heeft advies???
Groeten Léon
<br><br>Post edited by: delangeleon, at: 2010/08/02 10:38