Ach Antoon, toch moet je met zon 200D naar het einde van de wereld kunnen rijden zonder problemen!
Je moet zorgen dat een paar zaken in orde zijn.
-tank schoonmaken en nieuwe brandstoffilters en slangetjes van voor tot achter.
-Goeie waterpomp (of een reserve in de kofferbak met een tube vloeibaar pakking)
-nieuwe V snaren of reserve in de kofferbak.
-zorg voor een goede dynamosteun, deze blekdingen willen graag scheuren.
-Tja, laat je startmotor reviseren als hij versleten is, anders moet je aanduwen
-zorg dat je remklauwen en slangen in orde zijn, de remmen (vooral achter) lopen gauw vast als ze verwaarloosd zijn.
Verder kan er eigenlijk niet veel gebeuren. Je kunt eens de kleppen stellen en de olie verversen, nieuw luchtfiltertje erin en zo. De aandrijfassen in een 200D hebben nu ook niet direct veel te lijden. Ik heb jaren in een gare 200D gereden en ben er eigenlijk nooit mee blijven staan (of niet langer dan een uurtje totdat ik het gefikst had).
O ja, rotte en gelastte uitlaatpotten vallen er regelmatig onderuit, dat maakt dan wat lawaai maar je kunt wel doorrijden. Als je vrouw dat ook niet kan waarderen kun je ook beter zorgen voor een gezonde uitlaat
Groetjes,
Mathieu