[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
even buurten bij een garage/handelaar in de buurt : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 18:24

even buurten bij een garage/handelaar in de buurt

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:even buurten bij een garage/handelaar in de buurt

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 22:35

achteraanzicht

bennie1234567

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 22:37

met ook daar nog wat kleine plekjes. Al met al lijkt het op het eerste gezicht geen verkeerde auto te zijn maar de zichtbare roestplekken bij de dorpels kunnen duiden op onheil, hoe groot geen idee, het zal wel geen vliegroest zijn denk ik...

bennie1234567

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 22:44

denk dat ik toch nog maar even verder ga kijken voordat ik mijn Golfje aan de kant zet voor woon-werk verkeer......
bennie1234567

Berichtdoor henkiebenz » 21 aug 2009, 22:47

Hallo Benny,
Bezint eer Ge begint ,Jan gaf het al aan,
kijk eens naar de:
kriksteunen:lapwerk,
vulopening :reflectorafdekking
ex gasauto ,kmstand
280E met carburator?: hier is alles verbouwd.

Volgens mij is het verstandig hier met een grote boog omheen te lopen ,of je moet deze auto voor een heel zacht prijsje kunnen kopen als donorauto.
De tijd die nodig is om hier weer wat van te maken is beter besteed aan het zoeken naar een beter excemplaar, of het moet je uitdaging zijn hier weer wat van te maken.

MB groet
henkiebenz

Berichtdoor JantjeV8 » 21 aug 2009, 22:54

Ik was wat vroeg met m'n reactie, er kwamen nog meer foto's, sorry.

Maar het is dus wel een voorserie!! Kijk maar naar de motorkapscharnier. Niet dat dat de rottigheid goed maakt, maar voor een opknapprijs is de auto het wel waard om te restaureren.
Ik heb nog eens nauwkeurig de foto's bekeken, maar ik geloof niet dat ik ook maar 1 letter heb overdreven qua rottigheid.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2009/08/21 22:55
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 21 aug 2009, 22:56

Oh ja, dan nog iets. Volgens mij is in 76 de 280 nog niet in E uitgebracht, toch pas iets later??
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 22:57

hoi, ja dat had ik al bedacht en gezegd tegen de verkoper, vertrouw het niet, zeker niet mbt de plekken bij de dorpels.
De vloer onder de matten heb ik ook gecontroleerd, voor en achter bij de passagiers, deze was wel mooi droog & hard, geen roest, hetzelfde gold voor de kofferbak. Heb alle platen eraf gehad en in beide bakken links en rechts zag het er goed uit, geen roest of andere rottigheid, maar dat kan natuurlijk ook zijn weggewerkt. Heb verkoper inmiddels geinformeerd dat ik verder kijk naar een ander exemplaar.
bennie1234567

Berichtdoor JantjeV8 » 21 aug 2009, 23:02

De deur rechtsachter is donkerder dan de rest. Heb je de onderkanten van de deuren ook bekeken?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 23:07

ja ik heb de deuren ook van onderen bekeken en foto's gemaakt. Geen grote roestblaren maar links en rechts niet alleen maar lak. Heb ook wat kleine kleurverschillen gezien, als je de foto's bekijkt kun je dat beter zien dat ik het eggie, tussen bestuurdersdeuren en achterdeuren zie je ook licht kleurverschil in carrosserie. Zal nog kijken of ik wat foto's van onderkant van de deuren kan plaatsen. Onderkant deur van de bestuurder

bennie1234567

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 23:07

onderkant deur passagierskant, voor

bennie1234567

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 23:08

en nog een voor aan de passagierskant, ben vergeten onderkant deuren achter te maken....

bennie1234567

Berichtdoor JantjeV8 » 21 aug 2009, 23:11

Dat ziet er in elk geval niet krokant uit. Gewoon wat ouderdoms verschijnselen. Goed en eenvoudig hobbymatig te behandelen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 23:14

krijg net antwoord van de verkoper waarin hij aangeeft dat de roest plekjes in de spatschermen puur door het loslaten van de coating komen..... ieder zijn eigen visie zullen we maar zeggen<br><br>Post edited by: bennie1234567, at: 2009/08/21 23:16
bennie1234567

Berichtdoor De Boskabouter » 21 aug 2009, 23:14

Voor €3950 is dit een vage Benz. De zichbare roest is altijd maar een fractie van de roestellende. Wil je die roest serieus gaan (laten) aanpakken om er ook op langere termijn plezier van te hebben, dan kan je er nog een fors bedrag bijtellen.

En dan zijn er betere te vinden.
De Boskabouter

Berichtdoor JantjeV8 » 21 aug 2009, 23:29

stuur die verkoper maar eens de linkjes van Tussendoortje en Daar gaat ie dan. Daar staan voorbeelden zat op over hoe een kriksteun er uit moet zien en hoe het juiste verhaal is met die bodycoating.
Semrick noemde het eens een Ijsberg, het grootste deel zit er onder en dat klopt ook. Ik kan je op die auto nog plekken laten zien die nu niemand ziet. Ik durf dat hardop te zeggen omdat bij een auto met die symptomen er meer aan de hand is.
Laat even duidelijk zijn, ik wil zowel de auto en de verkoper niet afzeiken. Het gaat me gewoon over de werkelijke feiten. Die auto is gewoon niet perfect dus moet men dat er ook niet bij zeggen. Wat iemand er voor wil betalen moet ook iedereen zelf weten. De auto is ook echt niet afgeschreven, maar er is gewoon behoorlijk werk aan.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor bennie1234567 » 21 aug 2009, 23:42

Jan,
Ben het helemaal met je eens, heb bewust eea geplaatst omdat:
1. ik graag van anderen wilde horen/bevestigd zien wat ik zelf ook vermoedde.
2. Daarnaast is het wellicht zinvolle informatie voor anderen die ook naar een W123 op zoek zijn.

Heb ook zeker niet de intentie om de verkoper of auto in een kwaad daglicht te zetten, ieder moet zelf maar conclusies trekken. Had ook toevallig vanavond de reportage van Toontje gelezen, moest ook direct denken aan de auto van Gerrie die ff tussendoor gedaan zou worden....
bennie1234567

Berichtdoor henklith » 22 aug 2009, 00:12

Een leuk winter project voor eem lasser.
over de prijs wil ik niet veel zeggen, ok,, eerste cijfer dan, een 1 !
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 22 aug 2009, 01:19

waar staat dat ding precies? het is inderdaad een voorserie, kijk maar eens naar de chroomrubbers onder de achterlichten en naar de grille, vergeet het patroon in de bekleding ook niet... ik vind hem nog niet zo slecht. de dorpels zijn bijna allemaal gaar bij de W123, zo niet dan zijn ze beschuit aan het worden, dat voorscherm word ik ook niet echt zo geweldig depri van, tja en de achterste wielkuipen... dat verhaal kennen we ook bijna allemaal. vergeet niet dat voorseries niet of nauwelijks beschermd zijn, waarom zou men ook, ze waren niet voor de verkoop bedoeld. Dan is zo'n onbeschermde oude dame toch nog niet zo slecht? Interieur is heel, carosserie heeft een beetje werk.

heb je nog een betere foto van de ster op de grille en van het productienummer?
AdriaanVogelzang

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 22 aug 2009, 01:20

a propos henk, ik zou de 1 in het werkelijke geval van een voorserie gaan zetten op een 8...
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Toontje » 22 aug 2009, 06:10

hoi hoi
als je het zelf kan opknappen oke als je het moet laten doen komt er nog al wat bij.
dat die rubbercoating los laat das roest wat er onder zit en dat is serieuze roest bij die rooie kon je aan de onderkant niet eens zien dat de bodem was door gerot zo goed is die coating.
als je een maal aan zo'n wagen begind dan moet je het in 1 keer goed doen anders komt er geen einde aan
en geloof maar als je die coating weg haal kom je nog veeeeeeeeeel meer tegen.
doe een bod van 1000 en max menemen voor 1500 kun je 1000 euro verlassen en evt andere motor voor 1000 dan is die weer duur genoeg.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....