door Jaap 230E » 23 aug 2009, 14:07
Goede middag mede Benzers/ Sters,
Ik wil even het volgende voor leggen, n.m.l. als ik met de Benz op de snelweg rij met een snelheid van 100 / 110 KM per h, dan begint er op een gegeven ogenblik na een KM of 80/90 afgelegd te hebben van achter een vreemd geluid zich aan te dienen, wat vervolgens over gaat na een minuut of 4 a 5 op een toenemend hard /
ratelend geluid geluid.
Zet ik de wagen aan de kant en wacht ik een minuut of 10, en rij ik verder, dan is het geluid weg.
Gisteren in Blesdijke de Benz op de brug gehad doch de steekassen hadden geen speling, en de ashoezen zijn ook niet stuk of nat.
Middenlager cardan is goed even als de achterste hardyschijf voorste zal over enige tijd wel een keer vernieuwd moeten worden.
Nou overweeg ik om de ashoezen allemaal van nieuw vet te voorzien wellicht dat dat het euvel oplost, maar om dat te doen moet ik de ijzeren klemringen verwijderen waarna ze niet opnieuw te gebruiken zijn
zijn er dan ook nieuwe klemringen te plaatsen waarbij je geen speciaal gereedschap nodig hebt? Dit is vraag 1,
vraag 2 herkend iemand deze situatie van dat geluid na een km van 80 / 90 afgelegd te hebben?
Zie uit naar reactie s, en alvast bedankt.