[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nieuwe Bumpers : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:29

Nieuwe Bumpers

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Nieuwe Bumpers

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 24 aug 2009, 00:41

Beste allemaal,

Jaja de restauratiewerkzaamheden zijn dan eindelijk begonnen... wat is er mis? 1 aanhechting spatbord aan koker, had nog een imitatiedeel liggen dus daar het benodigde gedeelte uitgezaagd en ingelast. wat verder nog? achterste wielkasten links en rechts, moet ook de binnenrand vervangen die had ik na het betere hakken en zagen ook in de handen, of liever de krokante overblijfselen ervan en daar kwam ik vandaag achter, de dorpelkop van de bijrijderskant, rondom het krikgat ooit dichtgeprutst... De andere kant heb ik een paar jaar geleden al bij de hakken gehad.

Deze plekken zijn stuk voor stuk het resultaat van een reparatie uit vroeger tijden : beetje afschuren, plaat er over (niet er in), spuiten en gaan met die banaan, over 10 jaar staat dat ding toch op de bult. Daar stond hij dus niet, hij staat nu bij mij.

Afijn je staat dan toch eens kritisch naar de wagen te kijken, en mijn voorbumper begint toch ook wel erg gaar te worden. De rubbers hangen in de roest vast.

Nieuwe originele zijn heeeeeeel erg duur, en tweedehandse hebben allemaal hetzelfde probleem onder de rubbers. Dat het aanmerkelijk goedkoper kan zie ik je sites als intercarparts enzo. Heeft iemand ervaring met deze imitatiebumpers? Is dit zichtbaar? hoe mooi is het chroom en hoe houdt het zich na een paar jaren? En hoe zit dat met die stripjes op de gril? die zijn ook niet zo mooi meer, maar wel belachelijk duur als ik zo eens kijk op dbdepot je hebt er nog al een aantal nodig namelijk. Zijn die qua form ook net zo mooi? zoniet dan toch maar originele, ben sowieso een fan van origineel maar dat moet natuurlijk wel een beetje op te brengen zijn.

Mijn devies eerst de buitenkant, dan de binnenkant, binnenkant is minder werk omdat iig de stoelbekledingen nog als nieuw zijn

Ik hoor het wel!
AdriaanVogelzang
 


Re:Nieuwe Bumpers

Berichtdoor Tinus60 » 24 aug 2009, 00:51

Achterbumper bij de mb 342,00 euro ex btw staat in mijn schaderapport maar ik heb ze dacht ik Emmen ook voor 146,00 euro zien staan bij http://www.artaparts.nl/index.php. zal wel imitatiebumpers zijn.
Rubberstrip 25,55 ex btw
tinus60

Post edited by: tinus60, at: 2009/08/24 00:59<br><br>Post edited by: tinus60, at: 2009/08/24 01:00
Tinus60
 


Re:Nieuwe Bumpers

Berichtdoor MB280E » 24 aug 2009, 13:33

Een jaar of 16 terug had een kennis van ons schade gereden met de 200D(iemand had in zijn gat gereden.)
De wagen is hersteld geweest en er is ook een nieuwe imitatiebumper op gekomen.
Helaas de bumper roeste al na 1 maand.
Bij deze kan ik zeggen dat ik GEEN fan ben van imitatiebumpers.
Ik kan NIET zeggen hoe die bumpers zijn die daar aangeboden worden.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Nieuwe Bumpers

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 24 aug 2009, 20:40

Okee! dat is in ieder geval 1 ervaring van iemand. Ik neem toch aan dat er meer mensen zijn die wellicht een imitatie exemplaar hebben gekocht? Misschien toch zoeken naar een goede mooie tweedehandse... zal wel zoeken zijn naar een speld in een hooiberg....

Maar goed nog meer mensen die een imitatie hebben?
AdriaanVogelzang
 


Re:Nieuwe Bumpers

Berichtdoor Tinus60 » 24 aug 2009, 20:44

Er staat er een op marktplaats Advertentienr.:272122487

tinus60
Tinus60
 


Re:Nieuwe Bumpers

Berichtdoor MB280E » 24 aug 2009, 20:49

Een Van de Velde in Lokeren heeft ze wel liggen en Ivo Van Dijk zal er ook wel hebben.
Een coupe bumper is moeilijker.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten