[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
WitteMercedes 280E. : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:04

WitteMercedes 280E.

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

WitteMercedes 280E.

Berichtdoor WitteMercedes280e » 12 aug 2010, 16:09

Hallo mede Mercedes rijders,

Ik lees in het forum veelvuldig het verwijt dat mensen zich eerst maar eens moeten voorstellen, alvorens zich actief in het forum te mengen. Nou, bij deze:

Ik ben sinds eind juli 2010 een gelukkige Mercedes rijder geworden. Diverse factoren en argumenten hebben mij doen besluiten, niet alleen een tweede auto, maar ook vooral deze auto te kopen. Mijn eerste auto is een Volvo V70. Voorliefde voor dit model was eigenlijk helemaal geen criterium. Dat was ook niet erg, ik wist namenlijk dat die zich snel genoeg zou ontwikkelen. En dat is momenteel druk doende; wat een waanzinnige wagen!! Niet voor niets breeduit bezongen en bejubeld (Oh lord, won't you buy me a Mercedes Benz).

Waar ben ik nu eigenaar van: Een witte Mercedes 280E automaat uit mei 1980. Dat is de wagen met de M110,98x K-Jetronic injectiemotor. De auto rijdt op zowel benzine als LPG (zonder backfire). Volgens mij is de auto origineel niet wit geweest. Het interieur is namelijk groen, wat niet hoort bij een witte wagen zegt mijn gevoel (en smaak). Misschien weet iemand wat voor kleur die dan vermoedelijk is geweest. De wagen is verder, denk ik, in goede staat. Uiteraard is die niet nieuw meer, de motor maar ook de carrosserie niet. De motor loopt goed en heeft zeker op benzine nog behoorlijk wat power. Op gas minder, maar dat heeft ook met de afstelling te maken. Ik rijd nu 1 op 6,8 op gas en daar ben ik zeer content mee. De afkomst; volgens mij zoals zo vaak met de W123, komt hij uit Duitsland en is in 1997 naar Nederland gekomen. Via twee eigenaren is de wagen in mijn bezit gekomen.

Ik ben zelf een behoorlijke hobbyïst en heb al veel ambitie aan de wagen te gaan klussen. Jullie zullen mij ongetwijfeld veelvuldig op het forum aantreffen.

Mocht je nu door de week een witte Mercedes, relaxed rijdend op de rechterbaan van de A12 tussen Den Haag en Utrecht, dan ben ik het waarschijnlijk. Dat is een beetje onze route ( van mij en de Mercedes)

Tot slot: mijn zoontje van drie vind het helemaal geweldig. Het is dan nu ook al zijn wagen (betalen doet hij echter niks ;-) ) en hij wil eigenlijk niet dat papa weggaat in de witte "weeceedes". Een goede smaak heb je of heb je niet.

Vincent.

Post edited by: WitteMercedes280e, at: 2010/08/12 16:14<br><br>Post edited by: WitteMercedes280e, at: 2010/08/12 21:33
WitteMercedes280e

Re:WitteMercedes 280E.

Berichtdoor ToonCoupe » 12 aug 2010, 17:55

Welkom Vincent, leuk even je intro te lezen. De M110 is een heerlijke motor, zit ook in mijn 280CE (met KE-Jetronic - zonder s !). De toegevoegde E betekent dat er wat elektronische functies in het injectiesysteem zitten, o.a. de verrijking bij koude motor.
Dat zit bij de gewone K-Jetronic allemaal wat anders.
Hoe dan ook, veel plezier met je auto en met ons forum.
Groeten van ToonCoupé uit Nootdorp.
ToonCoupe

Berichtdoor Citrobenz » 12 aug 2010, 19:42

Hallo Vincent,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Hier op het forum staat veel informatie zoals je wel al gezien hebt denk ik, maar anders zijn er altijd wel mensen die je willen helpen met raad en soms met daad ;)

Op 3 oktober is er een tourrit vanuit Giethoorn. Een mooie gelegenheid om meerdere Mercedes fanaten te ontmoeten en je eigen auto te showen. Zie bij aankondigengen
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bertoluchi » 12 aug 2010, 19:43

Vincent, gefeliciteerd met je aankoop. Wat betreft de kleur, er staat een kleurcode op het typeplaatje nabij je radiator. Classicweiss heeft bijvoorbeeld kleurcode 737. Volgens mij kon je als klant elke kleurencombinatie kiezen. Een witte Benz met groene bekleding heb ik nog nooit gezien. Misschien wordt het wel een collectorsitem ;-)

Groeten, Bert
Bertoluchi
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 250petrolgrun » 12 aug 2010, 22:10

Beste Vincent,

Van harte gefeliciteerd met de WeeCeedes. :))

Om te beginnen over de originele kleur die de wagen fabriek af heeft meegekregen, dit kun je nagaan door met het chassis nummer naar de dealer te gaan en hun een komplete wagenkaart uit te laten printen!

Kost niets is gratis, service van de zaak. Hier in Den Haag altans! Vraag wel om een komplete wagenkaart met alle SA-nummers en fabrieks gegevens anders krijg je alleen de optie nummers.

Onder de motorkap voor de radiateur zitten 2 plaatjes, links het chassis nummer en rechts de uitvoering met op tie lijst.

Als je er een foto van maakt en per email ( langendam@hotmail.com )naar me stuurt help ik je op weg en en zal het eea voor je verklaren. Ik ben ook een hobbyist en help graag mede hobbyisten hun W123 te leren kennen.
Woon je in de buurt (Ik woon in Leidschenveen, Den Haag ) kom gerust langs, altijd leuk en dan leg ik je het eea uit.

Overgens xxx voorheen Govert70227 heeft een witte W123 200D met groen interieur! Origineel af fabriek!

Groet, Arno
250petrolgrun

Keer terug naar Even voorstellen