Beste allemaal,
Jaja de restauratiewerkzaamheden zijn dan eindelijk begonnen... wat is er mis? 1 aanhechting spatbord aan koker, had nog een imitatiedeel liggen dus daar het benodigde gedeelte uitgezaagd en ingelast. wat verder nog? achterste wielkasten links en rechts, moet ook de binnenrand vervangen die had ik na het betere hakken en zagen ook in de handen, of liever de krokante overblijfselen ervan en daar kwam ik vandaag achter, de dorpelkop van de bijrijderskant, rondom het krikgat ooit dichtgeprutst... De andere kant heb ik een paar jaar geleden al bij de hakken gehad.
Deze plekken zijn stuk voor stuk het resultaat van een reparatie uit vroeger tijden : beetje afschuren, plaat er over (niet er in), spuiten en gaan met die banaan, over 10 jaar staat dat ding toch op de bult. Daar stond hij dus niet, hij staat nu bij mij.
Afijn je staat dan toch eens kritisch naar de wagen te kijken, en mijn voorbumper begint toch ook wel erg gaar te worden. De rubbers hangen in de roest vast.
Nieuwe originele zijn heeeeeeel erg duur, en tweedehandse hebben allemaal hetzelfde probleem onder de rubbers. Dat het aanmerkelijk goedkoper kan zie ik je sites als intercarparts enzo. Heeft iemand ervaring met deze imitatiebumpers? Is dit zichtbaar? hoe mooi is het chroom en hoe houdt het zich na een paar jaren? En hoe zit dat met die stripjes op de gril? die zijn ook niet zo mooi meer, maar wel belachelijk duur als ik zo eens kijk op dbdepot je hebt er nog al een aantal nodig namelijk. Zijn die qua form ook net zo mooi? zoniet dan toch maar originele, ben sowieso een fan van origineel maar dat moet natuurlijk wel een beetje op te brengen zijn.
Mijn devies eerst de buitenkant, dan de binnenkant, binnenkant is minder werk omdat iig de stoelbekledingen nog als nieuw zijn
Ik hoor het wel!