door Herobert » 25 aug 2009, 21:37
Ja, ja het is alweer zo,n 35 jaar en vele auto,s terug dat ik 75 duizend Km per jaar in Nederland rondreed in een olie zuipende(1 op 500Km) maar o zo betrouwbare en super comfortabele donker groene 200D W114, 2de hands gekocht met 75K op de klok en met alleen 1 keer een defect n.l. de rembekrachtiger, heb er met veel hartzeer afstand van gedaan bij 245K op de teller!
Deze auto is me altijd bijgebleven als de fijnste die ik totdantoe heb gereden en dat is nog steeds zo……maar hij had wel een gebruikshandleiding,s,winters na het starten even rustig oliedruk op laten bouwen en dan rustig warm draaien tot 80 graden water temperatuur, daarna kon je goed met het verkeer meekomen.
Mijn speurtocht naar een verre achterneef van de W114 bracht me bij een bruine sedan 240D die in een showroom stond en op papier wat leek, maar wat treft mijn oog……..wat is dat groene ding daar een paar auto,s verder? Eeeeeeeeehhhhhhhhhh nauw da,s niet verkeerd achter op het klepje gekeken, daar staat 200T …..
Mmmmmmmmmmm nou zeker even rond dat ding, er onder achter voor en in zijn bek achterste gekeken, proefritje waard hoor………
Terug en nog eens wat details bekeken en de bij behorende papieren doorgesnuffeld, wagenkaart, onderhoudsboekje afstempeld, keurings rapporten etc. allemaal aanwezig!
Ik zou de 3de eigenaar kunnen worden.
Nu de prijsonderhandeling, nou da,s ook niet verkeerd……
Toch maar even in die bruine 240D een rondje gereden, maar ik was verloren !
Tijdens de proefrit fluisterde de bruine al in mijn oor; vuile vieze overloper, ik voel het wel hoor je hebt allang gekozen voor die lange groene benzine slurper, weet je ik wil al helemaal niet meer met je mee naar huis, breng me maar gauw terug naar de zaak kan ik tenminste weer lekker uitrusten!
Tja en zo is het gekomen dat ik na een week trots in die lange groene benzine slurper naar
huis gleed…….
Elke keer als ik er onder naast of in zijn bek kruip is het weer een ontdekkings reis…..heerlijk en roest…….mhuh ja er zit wat op maar er is goed op gepast dat moet ik wel zeggen, de auto was in jaren niet gewassen dat is te zien rondom de sierstrippen dat is er nog niet afgepoetst, maar heeft waarschijnlijk wel altijd lekker binnen geslapen.
En het benzine slurpen valt ook wel mee, na 2 tankbeurten kom ik op 1 op 11.5