[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Startproblemen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:34

Startproblemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Startproblemen

Berichtdoor 76RXVD » 16 jul 2006, 08:15

Als ik mijn 230E wil starten, dan gebeurt het volgende:

1. Bij koude motor: Loopt zodra hij de sleutels hoort
2. Bij warme motor, na enkele minuten staan: Start prima

Maar:

3. Bij warme motor, na langere tijd staan (15 min tot enkele uren): Pas na flink doorstarten en met veel gas slaat hij aan. Zodra hij loopt, loopt hij goed.

De auto heeft een K-jetronic. Als ik op internet zoek dan lijkt mij dat de regeldruk in het brandstof systeem te laag is. Zijn jullie het daarmee eens?

En als de druk in het systeem te laag is, wat is dan de meest waarschijnlijke oorzaak? Is dat een lek in de brandstofpomp, een defecte O-ring in de systeemdrukregelaar, nog iets anders?

Wie kan mij een goed advies geven om dit probleem om te lossen?
76RXVD
 


Antwoord:Startproblemen

Berichtdoor Weizengelb » 17 jul 2006, 09:16

De "warmlaufregler"kan wel eens het probleem zijn, zeg maar de automatische choke. Het kan misschien met eentemperatuursensor opgelost zijn.
Ik zou daar even naar zoeken.

Succes Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Startproblemen

Berichtdoor 76RXVD » 17 jul 2006, 12:37

Bedankt voor je suggestie,Mathieu.

Is het niet zo dat de warlaufregeler ervoor zorgt dat tijdens de opwarmfase er meer brandstof aangeboden wordt? Sowieso heb ik bij een koude motor geen enkel probleem, en ook bij een warme motor heb ik alleen maar een probleem bij het starten. Zodra de motor loopt is er niets meer aan de hand.

Ik heb ook wel eens gehoord dat de injectoren kunnen lekken, waardoor er benzine op de zuigers komt. Hierdoor zou hij slechter kunnen starten. Weet iemand of dit mogelijk is en welke verschijnselen op deze oorzaak duiden?
76RXVD
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten