[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
zekering probleempje? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 20:31

zekering probleempje?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

zekering probleempje?

Berichtdoor Antoontje » 30 aug 2009, 14:30

in mijn dasboard werkt de tellerverlichting niet meer, evenzo zijn de lampjes achter de verwarming en ventilatie uitgevallen, maar ook de verklikker voor het aan laten staan van de lampen doet het niet meer. omdat dit allemaal in een keer is gebeurt vermoed ik een zekering probleem. maar alle zekeringen (onder de motorkap tegen het schudbord) zijn nog in orde.

heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Antoontje

Re:zekering probleempje?

Berichtdoor Chevalric » 30 aug 2009, 14:36

Je dimmer is naar z'n grootje.

zoek maar eens er staan komplete handleidingen met foto's op de site om dit te verhelpen.
Praktisch iedereen heeft er last van gehad of gaat er nog last van krijgen.

Succes

Marc

Aanvulling:
Hier staat alles wat je moet weten en wat je moet doen:

viewtopic.php?f=12&t=2363&hilit=instrumentverlichting
Chevalric

Berichtdoor SgtPeppers » 30 aug 2009, 14:41

Exact dit probleem heb ik kortgeleden ook gehad! Ik dacht ook dat alle zekeringen intact waren maar dat was niet zo, heb ze preventief allemaal vervangen (waren ook allemaal oud), en toen werkte alles weer naar behoren.

Edit: als het goed is doet ook je rechter achterlicht het niet meer, zit namelijk samen met wat je beschrijft op één zekering.<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2009/08/30 14:42
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Citrobenz » 30 aug 2009, 19:13

Wat Niek zegt, zekering vervangen en het probleem is voor 99% opgelost

dimmer is alleen als je dashbord verlichting niet werkt, maar je hebt meer problemen
vandaar de verwarring van Marc denk ik
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Chevalric » 30 aug 2009, 19:30

Nee hoor Henk, bij mij (en vele anderen) viel de verlichting van de verwarmingsknoppen ook uit bij een defecte dimmer.

Die verklikker hoorde echter niet bij mijn klachten.

Maargoed, eerst zekeringen checken kan geen kwaad is namelijk veel makkelijker.

Ben benieuwd naar de uitkomst,

Marc<br><br>Post edited by: Chevalric, at: 2009/08/30 19:31
Chevalric

Berichtdoor Antoontje » 30 aug 2009, 22:23

nu herinner ik me weer iets!

ik had te KM teller proberen te repareren. en toen alles voor de lol los gemaakt en weer in elkaar gezet. Toen ik alles weer terug had gezet viel het me op als ik ik de dagteller wou resetten (met de draai knop van de dimmer) dat er dan ergens sluiting werd gemaakt en er een draadje rood gloeiend werd, dit draadje zat achter het "raampje" onder de snelheidsmeter. ik dacht:" Dit moet ik zo snel mogelijk verhelpen, dadelijk vliegt de boel in de brand" toen was ik het weer vergeten. dus ik vermoed dat dat draadje door is gefikt en dat daar het probleem zit.

Sorry voor het lasvallen, maar iig bedankt voor de moeite allemaal. en de link van Chevalric komt toch nog van pas.
Antoontje

Berichtdoor Antoontje » 16 sep 2009, 19:17

nog steeds niet verholpen, De dimmer was al eerder door een vorige eigenaar kortgesloten. Nu heb ik de dimmer gewoon gemaakt. en door gemeten, hij dimt goed, de weerstand loopt netjes op en af. maar de verlichting doet het nog steeds niet.

welke zekering gaat over de binnen verlichting? op het kapje van de zekeringen kon ik het niet vinden.
Antoontje

Keer terug naar Techniek