Hoi W123 liefhebbers!
Ik ben Johan en ben 22 jaar oud en ben van plan een W123 aan te schaffen. Ik rijd nu een Audi 80 type 81, maar ik heb wel weer zin in wat nieuws. Verder wil ik mijn gerestaureerde Kreidler verkopen en de Audi om een nieuwe Benz te kunnen bemachtigen.
Ik heb nog nooit in een W123 gereden, maar ik ben gegrepen door de verhalen en meningen van mensen over deze auto, die je leest op rijverslagen en o.a. dit forum. Verder vind ik het prachtige auto's, en ik heb een voorkeur voor Duitse techniek, en verder ben ik gek op duurzame goed geconstrueerde producten. Ik twijfel nog een beetje tussen een benzine of een diesel, maar ik nijg nu naar benzine (LPG) en dan ook naar de coupe varianten.
De 230CE vind ik een prachtige wagen. Qua opties zit ik te denken aan stuurbekrachtiging en automaat, eventueel centrale deurvergrendeling, voor de rest maakt het me niet heel veel uit. Het zal sowieso al een heel verschil zijn om van de Audi 80 naar de W123 over te stappen.
Ik ben van plan tussen de 4 en de 5 duizend euro uit te geven, zal je voor dat bedrag nog een echt gave W123 vinden? Het hoeft geen concours te zijn, 3 ton of meer maakt me ook weinig uit, zolang het maar een harde wagen is. Ik kan overigens wel lassen, dus roest is geen heel groot probleem voor mij, maarja wie wil er nou een veroeste wagen...
Is het overigens zo dat de coupes wat meer afgeragd zijn dan de sedan's? Het zijn toch een beetje de sportievere bakken... Kleven er verder nog nadelen aan een coupe ten opzichte van een sedan, behalve het gebrek aan 2 deuren en wat minder been ruimte? De autos zijn verder toch bijna gelijk, of de iets kortere wielbasis na?
Weet iemand het verbruik van een 230CE op LPG en Benzine?
ps. kreidler is op de foto nog niet helemaal af.