Beste W123 Forummers,
Sinds vorige week mag ik mijzelf eigenaar noemen van een prachtige W123 200 op LPG (80liter).
Ik kon mijn ongeduld bijna niet bedwingen en wilde me al inschrijven bij de club voordat ik de auto gekocht had, zo overtuigd was ik van die auto
Wat rijdt die wagen heerlijk zeg, het is net of je met een enorm schip door de straten vaart, je voelt bijna een soort deining in de wegligging, heerlijk.
De fraai vormgegeven ventilatieroostertjes, het gigantische stuur, de bloedhete ventilatieknopjes (door het lampje eronder), ik weet niet wat er mis is met mij, maar ik wordt daar heel gelukkig van
Daarnaast betrap ik mezelf er voortdurend op dat ik naar de Mercedes ster zit te staren tijdens het rijden en dan voel ik een soort trots opkomen, heel bijzonder
Wat betreft het verbruik heb ik ook goed nieuws, ik heb de eerste 300km heel strak volgens het boekje gereden. Op de koppeling af laten remmen bij rood licht in de verte (verbruikt hij dan wel/niet als je op LPG rijdt?) Netjes 100km/u op de teller op de snelweg. Snel doorschakelen. Resultaat: 1 op 7,5 !!!
Enige minpuntje is een deuk op de achterkant, daar zoek ik nog een geschikte garage voor in de buurt, adviezen zijn zeer welkom! Moet ik aan een nieuwe achterklep of kan het uitgedeukt worden?
Qua audio was ik ook niet heel erg blij, mijn voorganger had (wel grappig) achter de achterbank 2 (oude) speakers bevestigd. Ik heb dat voorbeeld gevolgd, echter het oude spul eruit geknipt en 6 speakers met versterking er voor in de plaats gezet. Klinkt prima.
Overigens met dank aan de uitvinders van de tyrips, in 10 min. zaten de speakers aan het metaalwerk achter het stof bevestigd, ideaal als je de hoedenplank intact wilt laten.
That's all for now, ik hoop op veel leuke reacties en een leuke tijd op het forum!
Hartelijke groeten,
Guus
Delft
<br><br>Post edited by: Guus, at: 2010/08/26 12:07