Hallo,
Zoals in mijn voorstel topic te lezen is ben ik van plan om de Mercedes 200D van mijn buurman te kopen.
Rationeel gezien waarschijnlijk een zeer slechte beslissing maar soms heeft emotie de bovenhand
Uiterlijk is deze auto sowieso slecht maar ik vind het in dit geval juist de charme van deze auto dat de tand des tijds zichtbaar is. (dit neemt niet weg dat ik een mooie gerestaureerde W123 ook kan waarderen overigens)
Mijn doel is dan ook om met deze auto door te blijven rijden zoveel mogelijk in de staat waarin hij nu verkeert.
Nu zijn er een aantal punten die mij toch lichtelijk zorgen baren en waarbij ik hoop dat er hier mensen zijn die mij advies kunnen voorzien.
Punt 1: roest aan beide dorpels, rechts blijft dit nog redelijk binnen de perken hoewel de gaten er al wel in vallen. Links wordt een groter probleem, hier is het geen gat meer maar kan met gemak een Smart of misschien wel een A-klasse in de dorpel worden geparkeerd.
Ter hoogte van het achterwiel zijn zowel de buiten als de binnendorpel verrot en is een deel van het schutbord aangetast.
Punt 2: Het montagepunt van het rechterscharnier van de kofferklep is weggerot waardoor de kofferklep nog maar aan 1 scharnier hangt.
Punt 3: Rechtsvoor net iets hoger als het montagepunt van de veerpoot zit een gat in de verstevigingsplaat boven op het schutbord.
Als leek zijnde op W123 gebied zou het me niet verbazen dat dit relatief standaard aandachtspunten zijn bij deze auto's.
Zijn er nog specifieke adviezen hoe deze punten aan te pakken?
Het standaard advies is waarschijnlijk: niet aan beginnen, maar zoals gezegd een eventuele koop gaat niet op rationele gronden.