Als je een nieuwe auto hebt, moet je natuurlijk een proefritje maken. Door het mooie verslag van Govert heb ik besloten het Auto und Technik Museum in Sinsheim met een bezoekje te vereren. Dat is echter 600 km rijden vanaf hier. Volgens de net (2e hands) aangeschafte Becker radio/cd/navigatie 5 uurtjes rijden. Moet te doen zijn in een dag heen en weer dus. We rijden tenslotte Mercedes.
Dus...De wekker gistermorgen om half 5 gezet. Dan ben je mooi voor de drukte aan. Geen files nog, en in 4 uurtjes 600 km afgelegd. Tamelijk fris uitgestapt in Sinnsheim. Als de autobahn vrij was, heb ik iedere keer zo rond de 180 gereden. Dit gaat in alle rust met een 300E. Het verbruik ligt bij deze snelheden nog steeds lekker laag. Net iets onder de 1 op 10, laten we zeggen 1 op 9,5. Het toerental bij 180 ligt op ca 3500. Gelijk de top ff getest. Dat was 240km per uur op de teller. Hard zat. Laten we maar weer lekker gaan cruisen met 180, dat past de 300E beter.
Op de heenreis heb ik nog een halfuurtje verspeeld doordat het bord "Autobahndreieck Dernbach" mijn aandacht trok. Dat was toch dat dorpje waar de Ludolfs wonen? Mijn grote voorbeelden zeg maar...
Dus ff "Mittelstrasse" in de Becker ingetoetst als via punt. En een kleine detour gemaakt.
Eerst maar het plaatsnaambord gefotografeerd: