door MBvO » 07 sep 2009, 11:37
Hoi Alfons, veel plezier van de 300D, het blijft een apart geluid, die 5 cilinder! Ik luister er zelf graag naar, 't is toch net anders dan de 4-cilinders die men vaker hoort.
Ik heb zelf een nieuwe isolatiemat gekocht bij MB, die kun je gewoon bestellen met je VIN-nummer (omdat ik hier in het buitenland bij de kluswinkel geen geschikt isolatiemateriaal vond). Kost wel iets van 53 euro geloof ik. Komt op maat, hoef je alleen nog maar spray-lijm bij te kopen (ik heb 3M gebruikt, best duur, een euro of 13 voor zo'n spuitbus). De oude lijm/matresten weghalen was bij mij veel werk, daar hebben ze in de 80er jaren toch een goed lijmproduct toegepast!
Ik moet wel zeggen dat ik niet vind dat het veel verschil maakt eigenlijk. Ik heb het natuurlijk niet gemeten, maar zoals al hier al meer op het forum is geschreven, denk ik dat het alleen echt verschil maakt als je andere isolatie ook in orde is (ramen/deuren sluiten goed af, schutbord is geisoleerd, het isolatiemateriaal onder de matten is nog in orde en ligt goed, de randjes sluiten aan...). Ik denk wel dat het op de lange duur goed is voor de verf op je motorkap, want die wordt toch best warm boven het uitlaatspruitstuk, dat is met die isolatie veel minder. De MB-mat komt dan ook nog eens met een aluminium reflectorlaagje op die plek, al denk ik dat dat alleen voor de benzineversies echt nodig is.
Veel rijplezier en graag zien we nog wat foto's!