Ehh.. Eric 300D.. Als je normaal rijdt, trekt ie op in 2, en schakelt ie 3 keer.. Volgens jou woorden.. Dan zou je dus een 5-bak automaat hebben.. Volgens mij waren die er niet in de W123 serie.. Schrijffoutje..? (tot 2x toe???)
Ook Martin heeft het over 4x schakelen.. Zit ik er zo naast, of moeten jullie ff wakker worden??
Ik heb de CD er even op nagezocht, maar het valt inderdaad niet mee. Er is een complete lijst waar alle typen op basis van cassisnr. opgegeven staan. Verder staan ze per (4) soorten automaat bakken opgegeven. En per bak is het schema anders.. Echt een zoekplaatje. Je moet dus echt je bak-nr weten wil de CD hier antwoord op geven.
Maar de rode lijn die ik kon vinden (op wat uitzonderingen na) was dat degenen waarbij de moduleerdruk mechanisch gestuurd word, de eerste versnelling overslaan bij NORMAAL optrekken. De bakken waarbij de moduleerdruk vaccuum gestuurd word trekken wel gewoon in 1 op.
Het viel me trouwens op dat de vacuum gestuurde bakken overigens volgens het schema daarna NIET meer terug schakelen naar 1... Grappig.. Ga ik ff in de praktijk checken..
Als ik 't schema uit ga pluizen is er trouwens meer te generaliseren.. Als ik het goed begrijp doen alle 220, en 280's NOOIT optrekken in 1 bij normaal gasgeven..
Maar dan moet ik 't echt gaan uitpluizen, en meer weten dan mijn beperkte Cassisnr. kennis om echt dingen 100% zeker te zeggen...<br><br>Post edited by: Haplo, at: 2009/09/11 19:53