MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 20:50

cv installatie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

cv installatie

Berichtdoor wallie71 » 05 sep 2009, 10:02

mij cv installatie werkte eerst helemaal niet heel af en toe ging het benzine klepje wel mee dicht maar dat was soms nu heb ik het rubbertje vervangen van mij bijrijders deur en wat blijkt na de auto gestart te hebben werkt het plotseling hartstikke goed zowel deur benzineklep en kofferbak ik weer helemaal blij stap ik vandaag in gaat dus alleen maar me bestuurdersdeur open pas als ik de auto start gaat de rest ook open als ik daarna de auto weer uit zet werkt het systeem goed maar sluit ik af en wacht ik een uurtje werkt het niet meer nu mijn vraag hoe lang duurt het tot dat de eierdoos goed gevuld is of heb ik alsnog een lek ergens omdat het na een uur niet meer werkt (btw betreft hier een ce dus heb maar 2 deuren)

alvast bedankt
wallie71

Re:cv installatie

Berichtdoor drieske » 05 sep 2009, 11:45

Je hebt dus nog een lek(je), waarschijnlijk die van het benzine klepje. Ik had precies hetzelfde, ook met een C. Die dingetjes kosten op de sloop 1-2 tientjes en zit alleen aan de sluitleiding(die met de rode streep). Open gaat door een (druk)veertje, pas op dat ie met demonteren niet wegschiet! Als je geen (vacuum)lekkage meer heb kunnen de sloten na een paar weken nog gewoon een paar X open en dicht.....
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor wallie71 » 05 sep 2009, 12:40

ok werkt die van het benzine klepje ook met zo zelfde rubbertje ? die van me achterbak zag er helemaal goed uit en neem aan dat er bij de bestuurders deur er geen 1 zit toch
wallie71

Berichtdoor drieske » 05 sep 2009, 19:47

Die van 't benzine-klepje heeft inderdaad hetzelfde rubbertje(1X)en in de bestuurdersdeur heb je alleen de regelschuif maar die kan ook wat vacuumlek geven
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor wallie71 » 06 sep 2009, 08:25

ok dankje voor de info
wallie71

Berichtdoor drieske » 12 sep 2009, 10:19

Wallie, er is een foutje in m'n info geslopen,sorry. Het rubbertje v.h.benzine klepje is toch anders dan die van die in de deur, de diam. is wel hetzelfde maar de bevestiging van het U vormige stangetje is anders en dus niet uitwisselbaar !
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor wallie71 » 13 sep 2009, 00:47

ok geen probleem bedankt voor de uitleg
wallie71

Keer terug naar Techniek