[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Blazer doet het nu eindelijk WELLLLLLLLLLLLLLLLLLL : Techniek - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 04:37

Blazer doet het nu eindelijk WELLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Blazer doet het niet !!! Hellup !

Berichtdoor ??? » 14 sep 2009, 22:46

Misschien een domme opmerking maar heb je al naar het niveau van je koelwater gekeken in je radiateur ?
Als die te laag is doet je kachel het ook niet.
???

Berichtdoor ??? » 14 sep 2009, 22:50

Heb zelf ook een USA uitvoering deed de kachel ook raar kwam door een lek in de Climate control servo misschien ook het nakijken waard.
???

Berichtdoor henklith » 14 sep 2009, 23:21

Hoi Eric, als het nivo van het koelwater laag is, en de kachel zou het daardoor niet doen, maar daar trekt de blazer motor zich toch niets van aan, die kijkt alleen maar of ie spanning krijgt op z'n collectortjes!
Groet, henk
henklith

Berichtdoor ??? » 15 sep 2009, 00:10

Begreep er van dat als die kachel motor het wel doet hij ook niet echt veel warme lucht krijgt.
Dan heeft een laag koelvloeistof gehalte er weer wel mee te maken.
Weet wel dat in de USA uitvoering een kapotte kachel niet makkelijk te verhelpen is.
Hoop voor hem dat het de motor kachel motor is.
Anders wil ik wel helpen met de Climate control servo uit elkaar te halen, heb die bij mijn auto al een keer gerepareerd.
En een nieuwe Climate control servo wordt je niet vrolijk van rond de 1100 euro af Mercedes dan he.
En rond de 400 $ op e.bay gebruikt dan he.

???

Berichtdoor Toontje » 15 sep 2009, 07:29

je kan hier eens proberen voor koolborstels
http://www.national.nl/national/media/d ... r%20NL.pdf
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ikkeweer » 15 sep 2009, 08:12

ikkeweer

Berichtdoor ??? » 15 sep 2009, 08:19

O sorry HAAR. ;-).
Hij doet het dus wel, heb ik dat verkeerd begrepen.
Maar als hij wel zachtjes blaast zit ik meer te denken aan de knoppen van je schakel paneel.
Of zie ik dat verkeerd ?
Dan zou ik persoonlijk proberen om de knoppen van je schakel paneel door te meten.
We horen het wel HAAR ;-)
???

Berichtdoor ikkeweer » 15 sep 2009, 08:21

Nou ut probleem is dus dat ik niet technisch genoeg ben om dat te doen :-). Zekeringen verwisselen en andere kleine dingetjes wel maar ik heb nog nooit de boel uit elkaar gepeuterd.
ikkeweer

Berichtdoor ??? » 15 sep 2009, 08:29

Ok.
Maar dit schreef je aan het begin van je topic : Als je bij een stoplicht o.i.d. stil staat wordt de lucht die uit de gaten komt koud (ook toen de blazer het nog deed).
Ga ik in verband met de koude lucht toch weer denken aan een te laag koelvloeistof pijl.
Maar dit ff terzijde.
Zo vanaf het forum zal dat niet mee vallen om het door te meten.
Je komt uit Friesland dus zal ik als jouw was proberen wat te regelen met sleutel club Blesdijke.
Mark Parket onze geachte VEURZITTER zit daar elke zaterdag geloof ik.
???

Berichtdoor ikkeweer » 15 sep 2009, 09:02

Zou kunnen, maar volgens onze wegenwacht Paul ligt dat aan een kapot elektrodingetje (zie hierboven), dat de lucht koud wordt bij een stoplicht. En heeft inderdaad wel te maken gehad met de koelvloeistof voorheen, dus die heb ik net ff nagekeken maar die zat nog vol. Zal vanavond ff kijken voor Blesdijke, moet nu eerst met auto en trailer naar Noord Brabant.
ikkeweer

Berichtdoor FrankG » 30 okt 2009, 00:36

Ja, daar ben ik weer. Hij draait weer! Met het nodige kunst- en vliegwerk, dat wel. Op m'n werk zag ik opeens een electromotor, die vrij "open" van ontwerp is. Dat beeld bleef zonder verder effect opgeslagen, en een paar uur later viel het kwartje: Hé wat een grote koolborstels!

Even navraag gedaan en in de rommelbak een oud exemplaar (nieuw, maar van een oud type) opgeduikeld. Koolborstels 8 x 10 mm! Die d'r uit gesloopt, 2 mm afgeschuurd naar 8x8 mm en ingebouwd.

Nu zijn de koolborstels zodanig ingebouwd dat je ze eigenlijk niet kunt uitwisselen. Ik heb lipjes open moeten buigen, waarbij er al eentje afbrak. Dichtbuigen durfde ik niet, dus de veren op een andere manier vastgezet. Zie foto. De litse kabeltjes gesoldeerd (opletten dat niet de hele litse vol tin komt, dan is het geen litse meer). Op de foto zit het krimpkousje er al omheen, maar je begrijpt het wel.

Krimpkous nog even verhit en klaar.

Voordeel is ook nog dat de electromotor waar de borstels uit komen een gelijkstroom type is. Ik geloof 24 volt of zo, in ieder geval geen 220V. Dus waarschijnlijk beter borstels dan die van een stofzuiger of zo.

Alleen zitten ze onder een hele andere hoek, dus nu raken ze maar op een randje. Het draaien gaat met een flink kabaal. Hopelijk vermindert dat bij het inlopen van de borstels.

Wel leuk hoor, dat ie het nou weer doet. Veilig de winter in.

FrankG

Berichtdoor FrankG » 30 okt 2009, 00:39

nog een sfeerplaatje, let op het Dutch army zandhazen zakmes (niet door mij verdiend) en de vintage soldeerbout van wijlen ome Herman.

FrankG

Berichtdoor ikkeweer » 02 dec 2009, 12:09

Iemand nog briljante ideetjes ? Paul ik heb een paar keer geprobeerd om jou een privebericht te sturen maar dat lukt niet. Hij staat nu bij garage voor APK, maar daar is het ook al moeilijk moeilijk moeilijk.

De blazer doet het dus nog steeds niet en dat schijnt wel een APK punt te wezen. Als je een paar minuten aan het rijden bent komt er wel heerlijk warme lucht uit, en je voelt ook wel een luchtstroom, maar dat hevige blazen doet ie dus niet.<br><br>Post edited by: ikkeweer, at: 2009/12/02 11:10
ikkeweer

Re:Blazer doet het niet !!! Hellup ! UPDEET

Berichtdoor ikkeweer » 02 dec 2009, 12:22

Nog even een vraagje, iemand had het hier over vacuum wat niet goed zou zijn. De centrale vergrendeling doet het niet goed. Dat is ook vacuum, kan het daar iets mee te maken hebben ?

De motor is er wel uitgeweest en getest en die schijnt het gewoon te doen, dus dat is het dan ook niet. Zei garage net.<br><br>Post edited by: ikkeweer, at: 2009/12/02 11:23
ikkeweer

Berichtdoor Leon » 02 dec 2009, 18:40

ok, ff voor de duidelijkheid:

Je motor doet het wel als je er 12 volt op zet? Maar in de auto niet?
Hoe zijn de weerstanden? Hoe is de schakelaar? Als je zelf een geimproviseerde schakelaar + stroomvoorziening aanlegt?

Vacuum kan problemen geven met je blower, maar dan moet je denken aan recirculatieflapjes die niet dichtgaan oid. De motor zou gewoon moeten draaien.
Leon

Berichtdoor ikkeweer » 02 dec 2009, 18:46

Dat zegt de garagemeneer ja, dat hij het dan wel doet. Schakelaar defrost en bilevel merk je wel verschil in blaaskracht, zou het dus moeten doen volgens mij.
Weerstanden weet ik niet. Boel omleiden met andere stroomvoorziening enzo is gedaan met het gloeien, wat het goed doet, maar hier niet. Wel frustrerend, hij loopt verder prima maar dit is dus echt een punt. Hij is al eens uit elkaar geweest en boel schoongemaakt enzo, en toen deed ie het weer. Maar toen ik hem thuis de dag daarna weer startte dus niet. Heel merkwaardig. Er zit een climatronic in, maar die is buiten het systeem geplaatst door hen, want die heeft het nooit gedaan.
ikkeweer

Berichtdoor Leon » 02 dec 2009, 20:12

ah... ik had even niet meegekregen dat je een amerikaan hebt.
Die climatronic "regelunit" is een doos van pandora die idd mechanisch, elektrisch en dmv vacuum de boel aanstuurt. Je hebt iemand nodig die zon ding vaker onder handen heeft genomen.

Wellicht kunnen ze je op het W123 forum van benzworld beter helpen: http://www.benzworld.org/forums/w123-e-ce-d-cd-td/
Leon

HIJ DOET HET WEER NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Berichtdoor ikkeweer » 18 dec 2009, 18:03

Update: voor de APK hebben ze hem aan de praat gekregen, de aanjager. Een week heb ik mogen genieten van heerlijke warmte, zelfs bij het stilstaan (en dat was voorheen niet zo). Wat ze gedaan hebben ? Hij zegt uit elkaar en schoongemaakt en iets met zilverpapier maar hij kon niet bij de koolborstels. Ik ging net naar mijn zusje, hij deed het. Ik start hem bij haar en hij deed het niet. Op de knopjes drukken maakte ook niks uit.
De aanjager motor is dus niet kapot, maar er is wel iets mee. Wie kan mij hiermee helpen ??? Met dit weer is het harstikke onveilig om zo te rijden, want alles beslaat, behalve de voorruit en achterruit (want die heeft verwarming). Hier kan ik zelf niets mee, dus heb echt hulp nodig van iemand die dr verstand van heeft. Ben bereid een eind daarvoor te rijden, als hij maar eindelijk normaal gaat werken !!!<br><br>Post edited by: ikkeweer, at: 2009/12/18 17:16
ikkeweer

Re:HIJ DOET HET WEER NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Berichtdoor ikkeweer » 18 dec 2009, 18:16

O ja, de climatronic heeft hier niets mee te maken, het is zuiver de motor van de aanjager. De climatronic is ontkoppeld, de koeling en kachel is buiten het systeem omgeleid. Is hetzelfde als vorig jaar, hij doet het even, de aanjager (nu een week), en dan weer niet. En met dit weer is dat hartstikke gevaarlijk, alles beslaat behalve voor en achterruit, want er komt wel warme lucht uit voor, maar hij blaast niet, en achter heb ik achterruit verwarming.
ikkeweer

Re:HIJ DOET HET WEER NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Berichtdoor Harrie » 18 dec 2009, 20:16

zou zeggen, kom weer eens bij mij langs.
Zit nu niet meer in westbroek, maar in Maarssen.
Mocht het aan d motor liggen, dan heb ik die hier op voorraad.
Laat maar weten, groeten Harrie Puite.
Harrie

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek