MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 20:03

benzine problemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

benzine problemen

Berichtdoor vincentmdr » 17 sep 2010, 15:47

hallo,
toen ik mijn auto afgelopen weekend kocht heb ik niet gecontroleerd of de auto op benzine reed (stom) de benzine tank was leeg want de vorige eigenaar reed alleen op LPG.
hij verklaarde mij dat de auto wel op benzine reed en ik vertrouwde hem, maar helaas..

toen we gingen onderzoeken waar het aan kon liggen kwamen we bij de brandstofpomp gemonteerd op de achteras. de schakeldraad hiervoor was losgeknipt en naast de pomp ergens aan vast geknoopt...
voor ons was het duidelijk dat dit een bewuste handeling van iemand is geweest, maar waarom? we besloten om de draad tijdelijk aan te sluiten om hierachter te komen.
de pomp werkt wel degelijk, maar uit de motorkap komt een hoog apart geluid, bijna al een vloeistof pomp die droog staat te draaien.. de is volgens mij de voorste brandstofpomp? die het dan verdeeld naar het injectiesysteem.. (hier heb ik weinig verstand van maar dat is wat ik denk).

we hebben geprobeerd de motor te starten op benzine maar dit lukte niet. hierna ook niet meer op LPG! we hebben toen 1 bougie verwijderd en geprobeerd te starten met de brandstofschakelaar in de neutraal stand (geen gas en geen bezine dus) toen kwam er aardig wat benzine uit de cilinder gespoten.. daarna alle bougies verwijderd en dit herhaald tot er haast niks meer uitkwam. daarna bougies weer terug geplaatst en nog een paar keer moeten starten tot de motor niet meer vezopen was. toen deed die het weer.

nu wil ik dus graag weten, wat is mijn probleem? de voorste "brandstofpomp"? kan ik die gewoon vervangen, is dit nog leverbaar nieuw? waar en wat moet zo iets kosten ongeveerd??

ik hoop dat jullie mij helpen kunnen.. meer info op jullie verzoek natuurlijk mogelijk!
gr
vincent
vincentmdr

Re:benzine problemen

Berichtdoor jan280CE » 17 sep 2010, 16:07

Hallo Vincent,

Je hebt geen voorste benzinepomp, de brandstof komt vanachteren door de elektrische benzinepomp en wordt gedoseerd door je luchtweger. dat is de klep in je luchtinlaat die door de voorbijstromende lucht meer of minder omlaag gedrukt wordt en daarmee de benzinetoevoer naar je cilinders regelt. Bij langdurig gasgebruik gaat op termijn de plunjer zwaar of gaat vastzitten.

groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor alex240diesel » 17 sep 2010, 20:50

Of ze hebben hem helemaal weg gesteld, de luchtweger dan. als gevolg daarvan gaan de injectoren zingen en dat hoor jij nu.
alex240diesel

Berichtdoor vincentmdr » 17 sep 2010, 23:26

en wat kan ik daaraan doen? is dat iets wat makkelijk te doen is?
vincentmdr

Keer terug naar Techniek