[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Standlichten defect. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:57

Standlichten defect.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Standlichten defect.

Berichtdoor Jakob » 25 sep 2010, 23:28

Van de een op de andere dag hebben mijn beide stand/stadslichten het begeven. In Belgiƫ mag je daar nog steeds mee rijden en met zo 'kleine' lichten overdag rijden staat wel mooi vind ik :) Bovendien moet de auto binnenkort naar de technische controle en moeten deze lichten dus werken.

De achterlichten werken wel nog, het zijn dus enkel de 'kleine' lampjes in de koplampen die niet meer werken. De draad is niet doorgebrand :)

Is dit een veelvoorkomend probleem? Aan wat kan dit liggen?
Jakob

Re:Standlichten defect.

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 26 sep 2010, 00:19

zekeringstuk of mischien gewoon de lampjes???
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Patman » 26 sep 2010, 07:50

Als de achterlichten het wel doen op de stadslichtstand,dan moeten het wel de beide lampjes aan de voorzijde zijn die kapot zijn.
Kijk ook even of de stadslichtlampjes niet per ongeluk te los in de behuizing zitten,het lampje moet nml. wel goed massa maken.
Kan nooit veel zijn,groeten,Patrick.
Patman

Berichtdoor Jos230ce » 26 sep 2010, 08:48

Toch even meten of er spanning.
Deksel eraf en je kunt er zo bij.
Wat Patman zegt kan kloppen want de lampjes zitten niet er stabiel in de behuizing.

Groet, Jos
Jos230ce

Berichtdoor Govert » 26 sep 2010, 12:08

Wat ik al een paar keer gezien heb is dat de kabelschoentjes waarmee de lampjes zijn aangesloten verrot zijn. Dan wordt er geen contact meer gemaakt.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek