[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kjet injectie reinigen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 20:52

Kjet injectie reinigen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kjet injectie reinigen

Berichtdoor aernout » 12 maart 2009, 18:52

iemand een idee hoe je een Kjet systeem kunt reinigen?
dan bedoel ik niet de injectoren, maar de plunjer, huis, druk regelaar etc etc.

Aernout
aernout

Re:Kjet injectie reinigen

Berichtdoor Martin66 » 19 sep 2009, 21:01

Ik was van plan om binnenkort het injectiesysteem van mijn 280E eens te reinigen met injectiereiniger van Wynn's of Petromark, maar ik vraag me af of dit wel zinvol is. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groet, Martin
Martin66

Berichtdoor Wiebren240D » 20 sep 2009, 12:02

Hallo Allebeide

zeker heeft het zin een potje Wynns door benzine vind de moter echt fijn.
en je merkt het ook de moter draait na de tijd veel mooier rond dit uit eigen ervaring waar genomen.

is bij benzine motoren zo en bij diesel motoren ook ik doe het eens per jaar.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Haplo » 20 sep 2009, 14:03

Bij dieselmotoren heeft het vaak wat meer nut dan bij benzine motoren. Dat is ook mijn ervaring. Daarbij is mijn ervaring dat de middeltjes welke je in een tank gooit vaak een minder resultaat hebben dan degenen welke je in pure vorm gebruikt..

Zie bijvoorbeeld: http://www.dieselgiant.com/injectorcleaning.htm voor wat ik bedoel met de motor laten lopen op het pure spul.

Of dit ook verkrijgbaar is, en vergelijkbaar werkt voor benzine motoren weet ik dus niet. Maar als dat het geval is kan ik dat aanraden.

Uiteraard is dit wel weer (een beetje) meer werk dan gewoon iets in je tank gooien.. Maar ja.. zoals zovaak: meer werk = meer resultaat = meer voldoening.. ;)
Haplo

Keer terug naar Techniek